San Andreas loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo. Mijn GTA san Andreas loopt de laatste tijd dikwijls vast op men PC. He word dan zwart beeld of gewoon niets meer beweegt. Alleen het geluid speelt dan nog gewoon door. Meestal is het wanneer ik een menu open. BV als ik op Esc druk om naar Map te gaan ofzo. Ik moet het dan via taakbeheer afsluiten Zeer irritant Help me!

PS. Men Pc kan dit ^spel aan omdat het vroeger wel goed werkte
 
Hey,

Je zegt dat je pc het spel nog wel aan kan, maar heeft je pc nog wel genoeg geheugen?
Start Taakbeheer alvorens het starten van GTA.
Als er dan weer zwart beeld komt of dat alles stil blijft staan, moet je terugkeren naar Taakbeheer en naar het tabje "Prestaties" gaan.
Als je daar een screenshot van wilt maken en hier wilt posten, kan ik je hopelijk wat verder helpen.
Mogelijk namelijk dat GTA iets teveel geheugen nodig is, want andere actieve programma's gebruiken onder het uitvoeren van GTA óók nog een stuk geheugen, en als je in de tijd van vroeger en nu wat programma's extra hebt geinstalleerd, kan het zijn dat er nu iets te veel geheugen word gebruikt.
Overigens, welke versie van GTA werkte vroeger wel?
Was dat San Andreas of was dat een eerdere versie van GTA?

Groetjes,
Robert
 
is het spel gekocht ?
heb je laast nog updates (patches) geinstaleerd voor het spel ?
gebruik je eenige mods voor het verandere van het spel.
 
is het spel gekocht ?
heb je laast nog updates (patches) geinstaleerd voor het spel ?
gebruik je eenige mods voor het verandere van het spel.

Ja het spel is gekocht.

Niets gepactht of gemod, ik gebruik wel een full save game die gedownload is.

Robert, ik zal het nu eens proberen.
 
Hier is ie vlak naeen zwart scherm:


attachment.php
 

Bijlagen

  • Perstaties.JPG
    Perstaties.JPG
    48,5 KB · Weergaven: 105
Hey,

Wat ik nu zie op jou screenshot is dat er genoeg geheugen vrij is om GTA te draaien.
Probeer GTA eens opnieuw te installeren, het kan zijn dat er een DLL verkeerd gekopieërd is naar je computer, of eentje beschadigd is.
Probeer het nog eens, en probeer anders eens de nieuwste DirectX te installeren.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de laatste DirectX versie DirectX 9.

Groetjes,
Robert
 
Hier is ie vlak naeen zwart scherm:


attachment.php

Oke, dat valt nog reuze mee.

Heb je het al geprobeert met het opnieuw installeren van GTA SA? (Je savegame staat in het mapje boven het mapje " Mijn Documenten. Dus in X:\Gebruiker\Documenten\GTA San andreas user files\ "
 
Hey,

Wat ik nu zie op jou screenshot is dat er genoeg geheugen vrij is om GTA te draaien.
Probeer GTA eens opnieuw te installeren, het kan zijn dat er een DLL verkeerd gekopieërd is naar je computer, of eentje beschadigd is.
Probeer het nog eens, en probeer anders eens de nieuwste DirectX te installeren.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de laatste DirectX versie DirectX 9.

Groetjes,
Robert

snellejelle ! :p :thumb:
 
Hey,

Wat ik nu zie op jou screenshot is dat er genoeg geheugen vrij is om GTA te draaien.
Probeer GTA eens opnieuw te installeren, het kan zijn dat er een DLL verkeerd gekopieërd is naar je computer, of eentje beschadigd is.
Probeer het nog eens, en probeer anders eens de nieuwste DirectX te installeren.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de laatste DirectX versie DirectX 9.

Groetjes,
Robert

Voor XP is 9 idd de laatste. Voor vista is het 10. (laatst zag ik 10.1?) Maar hij gebruikt 9.0c dus dat is wel de goede.
 
Het spel heb ik nog net geherinstalleert zonder resultaat.

Ik denk wel niet dat het te maken heeft met DirectX.
 
Hey,

Jup, dan word het eventjes DirectX van je pc af pleuren en opnieuw downloaden/installeren.
Succes!

Groetjes,
Robert
 
Kheb een probleem.

Bij het installeren krijg ik dit:

attachment.php
 

Bijlagen

  • Probleem.JPG
    Probleem.JPG
    31,9 KB · Weergaven: 94
Hey,

Hmmmmm, oké...
Heel vreemd.
Heb je DirectX volledig verwijderd van je systeem?
Probeer daarna EERST je systeem te HERSTARTEN en dan pas DirectX opnieuw te installeren.
Herstarten helpt namelijk best vaak omdat systeembestanden dan opnieuw worden ingeladen, en volgens mij heeft DirectX ook systeembestanden die worden bijgewerkt bij installatie/deïnstallatie.

Groetjes,
Robert
 
Hey,

Hmmmmm, oké...
Heel vreemd.
Heb je DirectX volledig verwijderd van je systeem?
Probeer daarna EERST je systeem te HERSTARTEN en dan pas DirectX opnieuw te installeren.
Herstarten helpt namelijk best vaak omdat systeembestanden dan opnieuw worden ingeladen, en volgens mij heeft DirectX ook systeembestanden die worden bijgewerkt bij installatie/deïnstallatie.

Groetjes,
Robert

Hoe verwijder ik DirectX?
 
Hey,

Start > Configureatiescherm > Software.
Vervolgens DirectX even opzoeken en deze verwijderen.
Als DirectX er niet bij staat, moet je het anders doen, meld 't dan even.

Groetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan