[San Andreas Multi Player] Server hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HardRemy

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hoi

Ik speel San Andreas Multiplayer! Kortweg Sa-MP...

Sa-MP is een Online multiplayer van GTA:SA

Maar kan je servers hosten op Freewebs? Of Bytehost? Of enig ander gratis websitehost site?

Dankje! Groetjes Remy

Nee, omdat die hosts alleen voor sites zijn bedoeld. Hiervoor zul je zelf thuis een server moeten hosten, een dedicated server huren in een datacenter of een gamehosting abbonement nemen.

dat heb ik gedaan, en mijn poorten geforward, maar niemand ziet mijn server! Ik zie mijn server wel maar als ik erin zit dan zegt hij "Cannot connect to the server... Retrying"

Misschien firewall verkeerd ingesteld of blokkeert je ISP de poorten?

Ik dacht iets met de static IP adress die ik moet instellen maar die kan ik niet instellen want dan moet je een favoriet en een alternatief DNS adress hebben en ik heb er maar 1

Daar ligt het niet aan. Zoals @gijsisok al zei, waarschijnlijk zul je de gebruikte poorten van GTA moeten forwarden in je router. Dan ben je al een heel eind.

Mag ik vragen hoe je netwerk-stuatie eruit ziet? En ook het Merk + Type van de router graag. Mocht je er met het forwarden dan niet uit komen kunnen we een handleiding zoeken ofzo.

Merk + Type

Zyxel

2000series Prestige2602H-61

Forwarden is dacht ik al gelukt en mijn netwerksituatie(?) is lan?

Mooi, daar hebben we genoeg aan.

Met je netwerksituatie bedoelde ik meer door welke apparaten jij internet krijgt vanaf je ISRA punt. Aangezien de Zyxel een all-in-one is hebben we dat niet nodig.

En, mocht portforwarding gelukt zijn zou het al moeten werken he ;)

Enige kans is dat je ISP je poort blokkeert, maar dat is meestal niet eens het geval.

Die met dat static IP is anders wel belangrijk, want het is mogelijk dat het IP adres van de computer veranderd. Ik heb ook zo'n router, precies dezelfde maar dan met telefonie en ik heb het opgelost door in het menu naar LAN --> Static DHCP te gaan. Dan open je op je computer een commandprompt door "Windowstoets + R" in te drukken en "cmd" in te voerer, zonder aanhalingstekens. Daar type je "ipconfig /all" en zoek je naar jouw netwerkkaartje, je krijgt er waarschijnlijk een paar. Het fysieke adres (MAC Adress) vul je in op de pagina die je net hebt geopend van je router, en daarachter het gewenste IP. Dan blijft het altijd hetzelfde. Dan moet je nog kijken of je firewall goed staat ingesteld, op de router en ook op je PC. Dan zou het moeten werken.

Dan is het laatste deel simpel. Ik weet geen precieze instructies, maar zorg dat je DHCP uit zet en elke pc in je netwerk een Static IP geeft. Heb je dat gedaan weet je uiteraard je ip van je eigen pc, en daar zet jij de portforwarding mee in contact.

Ik heb dezelfde router, en het is mij niet gelukt. Ook met dat static bleef ik haken.

Mijn mooie glazen bol is stuk, dus ik weet niet waar je dan precies blijft haken. Screenshots en een duidelijk uitleg is misschien wel handig.

Ik ben zeker bereid om jullie te helpen, maar zonder enige info kan ik niks, begrijp je?

Schiet me net te binnen: Wat ook nog kan is het portforwarden naar je Dynamic IP die de DHCP server uitgeeft. Meestal zijn deze tot 24 uur na uitgave geldig, en zelfs langer bij (herhaalde) connectiviteit. Als jij je PC elke dag wel eens aan zet zal dit IP dus niet veranderen. Is dit wel het geval, is er een workaround voor.

Je kunt namelijk (dit is op 99,9% van de PC's en laptops het geval) de optie ''Wake-up on LAN'' activeren. (Hierbij opgemerkt dat deze functie ook WOL, Wake on LAN of een soortgelijke naam kan hebben.) Als de PC uitstaat zal de netwerkkaart dan actief blijven. Dit kost vrijwel geen stroom, maar er blijft toch een connectie tussen (in jouw geval) Router en PC. Hierdoor zal de DHCP release dus niet verlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan