SATA drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

StouteWout

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
33
Deze vraag zal vast wel een keer voorbij zijn gekomen maar ik kom er maar niet uit. Hier mijn verhaal:

Ik heb een 200 GB sata hardeschijf waar ik probeer windows op te installeren. Wat je dan krijgt is dat windows de vasteschijf niet kan vinden. Dus.....driver installeren. Drivers van internet gehaald en op een floppy gezet. Alles lijkt goed te verlopen tot het moment dat de setup zegt dat de drivers mogelijk ouder zijn (bij een andere driver gaf de setup aan dat de driver nieuwer was). Na lang zoeken en vragen hoorde ik dat je zelf een floppy kan creeeren met de drivers van het moederbord. Maar ondanks deze laatste ingeving werkt de driver niet. Na selecteren van de driver laadt hij het bestand sil(nog iets).sys en komt weer uit bij het scherm dat het beter is dat de drivers van de windows installatieschijf worden geinstalleerd (zoiets).

Help!!

Met vriendelijke groeten,

Wouter Egtberts
 
Als je meteen aan het begin van de setup op f6 drukt kan je de raid drivers installeren. Dan vraagt de setup om een floppy...
 
Ok, het probleem is nu helder voor mij.
Sorry, maar ik moest eerst even die twee vragen stellen om:
1. jou in te kunnen schatten op pc ervaringsniveau (F6 tijdens setup) en
2. die oude / nieuwere driver melding had de oorzaak kúnnen zijn van een geïnstalleerde nieuwere / oudere versie van de drivers (binnengelopen tijdens de één of andere update)

Ik kan op dit moment slechts 1 conclusie trekken: de gedownloade en op schijf gezette driver is niet de meest optimale. Ik wil even met je meedenken en een check uitvoeren:

geef daartoe even de exacte naam van je machine / moederbord en de bestandsnaam van de reeds gedownloade versie van de drivers.

Daarnaast:
kort na de F6 move kun je kiezen uit meerdere installatie opties. Heb je ze allemaal geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
kort na de F6 move kun je kiezen uit meerdere installatie opties. Heb je ze allemaal geprobeerd?

Je krijgt inderdaad 2 opties, ik heb ze allebei geprobeerd maar geen succes.

Amd Athlon 64 3500+
Asus a8n sli (nvidea4 series)
1024 mb ram geheugen
Sapphire x1950 pro 512 mb

Bestandsnaam is voor mij even onduidelijk. Op de cd van het moederbord staat de driver en aan de hand van de optie makedisk (of dergelijke) wordt de driver van sata op de floppy gekopieerd.
 
Ok.
Ben je al bij Asus geweest en heb je daar de updates binnengehaald?
 
Nee, ik heb geen updates gedaan.

Even voor de duidelijkheid, de pc heb ik van een vriend gekregen omdat hij hem niet meer aan de praat kreeg. Wat bleek nou, dat er 1 geheugenslotje kapot is. Ik heb nu 2 pc's waarvan ik de beste natuurlijk wil laten draaien.

Andere pc:

Intel pentium 4
Via P4M800+ VT8237R/VT8237R
2.8 Ghz
1000 mb ram geheugen
sapphire x1950 pro 512 mb

Maar dat ter zijde :confused:
 
Download dan eerst hier de meest recente drivers voor het ding en maak dan eens een nieuwe diskette aan. Probeer het dan nog eens.
Check even de mobo versie: héb je de premium? Anders even bij Asus naar de juiste gaan als dit 'm niet is.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik gister toevallig al gedaan, dan geeft hij aan dat de driver te nieuw is. :thumb:
 
Wat ik nu schrijf, schrijf ik niet graag:

dat zou kúnnen betekenen dat je eerst een bios upgrade nodig hebt voordat je verder kan. Die update kun je ook in hetzelfde schermpje downloaden, alleen, biosupdates (flashen) verlopen lang niet altijd probleemloos.

Verwijt 't mij niet als het misgaat...................
 
Ok, dat zou dus een optie kunnen zijn. Zijn er meerdere?

Ik heb vanmiddag de pc maar even laten nakijken, belt de man van de winkel net op dat hij er ook niet uit komt. Alles doet het zoals het hoort zegt hij, het zal gewoon aan de driver liggen dacht hij.
Zelf denk ik dat het niet aan de driver ligt want van de 6 drivers die ik heb geprobeerd werkt er geen 1 !
 
Zou je aan willen geven welke van de updates ik moet uitvoeren? Er staan er nogal wat. :eek:
 
Dat is windows xp.
Moet ik kijken bij BIOS of bij BIOS utilities?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag maar hoe weet ik welke socket mijn moederbord heeft? Dit moederbord de a8n sli heb je ook in de varianten DELUXE, PREMIUM en SE. Welke is bij mij van toepassing? Hoe controleer ik dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan