sata installeren zonder floppydrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

wes2819

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
ik heb een laptop met een sata hardeschijf, nu wil ik er windows opnieuw er op zetten maar hij kan geen hardeschijf vinden omdat ik de sata driver niet heb geinstalleerd.
Maar ik heb geen floppydrive waar mee ik die sata driver mee kan installeren.
Weet iemand hoe ik dan wel die sata driver erop krijg gezet?

Welkom op Helpmij.:)

Heb je een cardreader in de laptop en een memory kaartje? Welke type/model laptop gaat het hierom?

dank je wel voor de welkom :)

ik heb een fujitsu siemens amilo pi 1505

moet ik ander de driver op cd zetten?

Laatst bewerkt:
hoe heb je die cd gemaakt? kan het niet echt op het form opmaken?

kan je niet de driver op een usb stick zetten? omdat er wordt gezegt om een floppydrive te gebruiken met usb

Dat kan indien je usb als floppy kunt emuleren in de bios, maar die mogelijkheid zie je maar weinig.

Slipstreamen is dan de enige mogelijkheid, en die verwijzing van @crash staan vele manieren, ik heb hier nog eentje gevonden, die het nog makkelijker maakt.

ik ben net in de BIOS geweest en hij kan de USB stick wel vinden. dat zie ik namelijk aan de BOOT SEQUENCE. daar staat de USB stick op nummer 1, met de naam van mijn USB stick als ik de usb stick er in prop. zou ik mischien windows kunnen installer van mijn usb stick met de benodigde driver?

Nee, dat gaat niet, als je de flop emulatie niet hebt, gaat het niet werken, de usb moet als floppy drive gezien worden, zoals ik al eerder aangaf, dat zie je niet vaak in de bios.

Slipstream die cd, met die drivers, samen met SP2, en je hebt een cd met de sata drivers en SP2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan