Sata schijf geplaatst op mijn laptop ik kan geen windows xp installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mur

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2013
Hallo beste mensen,

Ik heb een Acer extensa 5220 laptop met een sata schijf, alleen ik kan hier geen windows xp installeren. WIndows 7 lukt wel gewoon maar bij windows xp geeft die een blauw scherm foutmelding aan voor dat je de partitie's kunt zien.

Weten of kunnen jullie mij hierbij helpen??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Je moet de kleine partitie die voor windows7 partitie staat, weghalen. Dan kan je Windows XP wel installeren.

Omdat windows 7 niet trekt op de laptop, maar de driver ervoor geslipstreamd krijgen? moet ik dan de .exe driver daarin doen?. Nog bedankt voor je reactie

Je moet de kleine partitie die voor windows7 partitie staat, weghalen. Dan kan je Windows XP wel installeren.

Uhm ik heb alle partities weg gehaald maar het lukt mij nog steeds niet.. weet je misschien nog een andere oplossing hiervoor?

Laatst bewerkt door een moderator:
W7 op beste prestaties zetten, heb je een lelijke windows 7 maar die wel snel is.

Link over het slipstreamen stond er al.
Maar niet in de bios gekeken voor die sata controller?
En hoe heb je die partities dan weggehaald?

Met windows 7 heb ik de partities weggehaald. In de bios zie ik alleen maar ide of ahci mode kiezen voor de rest niks anders

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet je 'm op IDE mode, dan hoef je niet te slipstreamen: IDE wordt ondersteund door XP.

Wel even opletten: Als niet Service Pack 2 (maar doe meteen Service Pack 3 zou ik zeggen) is geslipstreamed in de XP installatiecd, dan kun je je opstartpartitie niet groter maken dan zo'n 100 GB.
Slipstream je SP2 of SP3, dan heb je die beperking niet.

EDIT: Ik zie dat Lange Pier al gereageerd had met de eerste informatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan