SATA schijf wil net installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter joter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ok , en waar moet ik die jumper op zetten? hij staat nu helemaal rechts,

IDE werkt dus ook niet, dan krijg ik weer de melding: Setup did not find any hard disk installed in your computer

hoe kan ik dat oplossen?

Edit:

werkt ook niet met jumper.. heb em verplaatst, maar geeft hetzelfde resultaat.. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook bij de Raid configuratie (F2 bij opstarten) staat ie ook niet bij?

Indien niet, dan begin ik te denken dat of het moederbord of de harde schijf niet in orde zijn.

Sluit de harde schijf eens ergens bij iemand anders aan?

Tijs.

Nee daar staat ie ook niet bij... :(

maar het moederbord zal toch wel in orde zijn? anders zou er toch meer mis zijn?

ik denk dan idd dat de harde schijf niet werkt

Heb je een andere SATA kabel om te proberen?

Overigens heb ik de manual er even op nagezien, en je dient inderdaad deze driver op deze manier op een flop zetten en toch via F6 deze laden.

Je dient dus die zip uit te pakken en ALLE files naar een geformateerde flop te kopieëren, dus die zip uitpakken naar een flop moet ook lukken.

Overigens wil dat ook zeggen dat de schijf niet in de bios wordt gezien, de controller wordt dan door de bios gezien bij opstarten, en dan de schijf.

Die controller mag dan op AHCI en enhanced staan in de bios.

Sorry dat ik niet eerder heb gekeken, maar bij deze Intel chipset kan het soms nodig zijn, afhankelijk van de biosconfiguratie door de moederbordbakker.

ja ik heb nog een SATA kabel, en die heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet..

en deze manier heb ik ook geprobeerd, en telkens krijg ik weer de melding:

Setup did not find any hard disk installed in your computer

Met die flop in de drive en F6? dan de E? dan het juiste besturingssysteem gekozen en geënterd? dan nogmaals geenterd?

Als de flop niet wordt aangesproken, zijn de mappen en de bestanden op die flop niet goed, zie voorgaande link over het maken ervan.

Je kunt hier ook opgeven welke mappen bestanden er op die flop staan.

nee ik krijg geen moment waarop ik op E kan drukken, wel een moment waar ik op S kan drukken: specify additional device

daar druk ik dan op, vervolgens wordt de driver geladen, druk ik een paar keer op enter en krijg ik het scherm dat er geen harde schijf gevonden kan worden.

Floppy_II945_XP64_XP_2K(5.7.0.1011)

deze heb ik geprobeerd en ook nog een andere, een proggie waarmee er bestanden gemaakt worden voor het floppy; het proggie heet f6flpy32

deze bestanden komen er op te staan:

txtsetup.oem
readme
license
IaStor
en 2 mappen: amd64 en i386

Tja, dat zijn de goede bestanden.

En dan krijg je niet het lijstje te zien als wat in de readme staat?

Overigens krijg ik de optie E indien de flop al in de drive zit en S als ik die er nog in moet plaaten.

ja dat lijstje krijg ik wel te zien,
ik selecteer dan ook degene die ik dan moet hebben (bijv ACHI)

ik zal morgen eens proberen om de flop er al eerder in te doen en te kijken of ik dan de E optie ook te zien krijg.

kan nu namelijk niet op de pc.

Voor wat het waard is; ik heb ooit een hele middag zitten zwoegen zoals jij, het laatste halfuur met de servicedienst van Maxdata aan de telefoon. Uiteindelijke advies (ik dacht dat zij er van af wilden zijn): haal een nieuwe doos met diskettes, ga naar een andere computer, download van de Intel-site "F6flpy32.exe", stop een van die nieuwe diskettes in de A-drive en dubbelklik op dat exe-bestandje. De diskette wordt geladen. Ga terug naar de eigen PC en herhaal tijdens de Setup de F6-procedure.

En toen lukte het wel, de harde schijf werd herkend in de vervolgfase van de Setup.

(Ik had mijn "oude" F6-diskette keurig in een plastic doos bewaard, maar de bestanden of de diskette waren dus toch corrupt geraakt.)

Laatst bewerkt:
nee, dat met die E knop werkt niet ( door de diskette er al eerder in te doen)

en nee boeing737, ik heb ook meerdere diskettes geprobeerd en met dat programmatje, maar het werk ook helaas niet :(

is er nog iets wat ik kan proberen?

Vreemde zaak, maar daar was je zelf ook al achter.

Nog een probeersel, de bestanden uit de map i386 ook uitpakken op de flop en nogmaals proberen.

Als je een keuze krijgt, dien je de volgende te kiezen, iaAHCI32_ICH7R = "Intel(R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller (Desktop ICH7R/DH - Windows XP/2000)"

heb em weggebracht naar een computerbedrijf, hij werkt nu wel..

alleen nu een ander probleem :P

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechtsonder op de pagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan