sateliet internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Iemand enig idee hoe het volgende werkt of welke benodigdheden ik daarvoor nodig heb?

Ik zou graag internetten via men laptop, nu heb ik wel is eerder gezien dat dit kan met een heel klein kasje in principe. Men reed in een auto rond en men ving het internet signaal op van internet verbindingen in de buurt.

Nu vraag ik mij af wat heb ik daarvoor nodig, ik zie namelijk heel veel dingen zoals:

- satelliet ontvangers
- schotel? moet mogelijk zijn zonder
- Satelliet scanner
- Satelliet antenne

Iemand enig idee?

Testrijder zei:
Gewoon een laptop met een draadloze netwerkkaart lijkt mij?:confused:

Dan moet ik een abo betalen voor het internet, de manier die ik hier boven benoem kan ik gratis overal ter wereld internetten.

Ik denk dat het wel een draadloze netwerkkaart is, maar met het signaal van draadloze netwerken in de buurt die niet beveiligd zijn......

Testrijder zei:
Ik denk dat het wel een draadloze netwerkkaart is, maar met het signaal van draadloze netwerken in de buurt die niet beveiligd zijn......

Het was echt een kasje geen kaart men kon inderdaad van onbeveiligde verbindingen gebruik maken in een straal van 3 km.

Je bent dan wel afhankelijk van mensen die hun draadloze netwerk vergeten hebben te beveiligen. Of je daar dan lang van kunt genieten is een tweede, steeds meer mensen beveiligen (achteraf) terecht het signaal. Tevens komt daarbij of je het zelf wel een prettig idee vindt dat je op andermans betaalde internetaansluiting meelift zonder dat hij/zij dat weet.
Zelf heb ik bewust gekozen om mijn accespoint open te zetten voor "voorbijgangers", maar wel zo dat men alleen kan internetten en geen e-mail kan versturen via outlook (express) of een andere mailclient. Ook kan men bestanden van maximaal 1,5 Mb binnenhalen/verzenden en o.a. het mac-adres wordt gelogd.
Ikzelf zou dus niet voor zo'n "kastje" kiezen als je een betrouwbare internetverbinding wilt.

Ik ben elke dag twee uur onderweg en het lijkt mij een beetje nutteloos om dan twee internet abo's te nemen. Ik wil dan wel het risico nemen om afhankelijk te zijn van iemands anders internet verbinding onderweg. Enig idee welke spullen benodigd zijn, of hoe de betreffende hardware heet?

Laatst bewerkt:
erbicom zei:
Je bent dan wel afhankelijk van mensen die hun draadloze netwerk vergeten hebben te beveiligen. Of je daar dan lang van kunt genieten is een tweede, steeds meer mensen beveiligen (achteraf) terecht het signaal. Tevens komt daarbij of je het zelf wel een prettig idee vindt dat je op andermans betaalde internetaansluiting meelift zonder dat hij/zij dat weet.
Zelf heb ik bewust gekozen om mijn accespoint open te zetten voor "voorbijgangers", maar wel zo dat men alleen kan internetten en geen e-mail kan versturen via outlook (express) of een andere mailclient. Ook kan men bestanden van maximaal 1,5 Mb binnenhalen/verzenden en o.a. het mac-adres wordt gelogd.
Ikzelf zou dus niet voor zo'n "kastje" kiezen als je een betrouwbare internetverbinding wilt.

personlijk snap ik het nut er niet van

je laat toch ook niet je sleutel op uw voordeur :D

Zal niet gaan, als je onderweg bent moet Windows steeds switchen van netwerk wat enige tijd kost.. als je eenmaal bijna aangemeldt ben ben je weer een netwerk verder etc.

Maar enig idee welke ik nodig zou moeten hebben? En is het niet mogelijk om twee verbindingen achter elkaar te laten draaien zodat die steeds door switch?

- satelliet ontvangers
- Satelliet scanner
- Satelliet antenne

York zei:
Maar enig idee welke ik nodig zou moeten hebben? En is het niet mogelijk om twee verbindingen achter elkaar te laten draaien zodat die steeds door switch?

- satelliet ontvangers
- Satelliet scanner
- Satelliet antenne

Je bent eigenlijk bezig met een vorm van wardriving en het lijkt me niet wenselijk dat dit forum daar zijn medewerking aan gaat verlenen !

upsidaisy zei:
Je bent eigenlijk bezig met een vorm van wardriving en het lijkt me niet wenselijk dat dit forum daar zijn medewerking aan gaat verlenen !

Volgens de regels mag je niet naar warez linken wel uitleggen hoe dat moet, ik vraag me dan af waarom dit dan niet wenselijk zou zijn?

Quote:

In de meeste landen is het ongevraagd of zonder toestemming zich toegang verschaffen tot een netwerk strafbaar. Maar dit wordt vaak verkeerd begrepen. Een echte wardriver maakt geen enkele verbinding met een netwerk

Unquote.
Bron:wikipedia

En wat jij wil gaan doen is dus wel verbinding maken en dat is een twijfelachtige activiteit !

Vandaar dat het niet wenselijk is en mi dit topic gesloten zou moeten worden !

Ik kan de vraag ook anders formuleren: Namelijk wat is er nodig voor satelliet internet. Zo geen problemen mee!!!

En dan kan me alle vragen omtrend p2p ook sluiten in het buitenland is p2p ook strafbaar!! De reactie/stelling gaat dus in het niets op.

Allemaal leuk en aardig, maar het is ook _niet_ wenselijk om je als mod op te stellen. Ik heb het topic ter beoordeling in de modshoek gezet en er zal snel een antwoord op komen.

Ik weet niet of het echt illegaal is, netjes is anders, maar illegaal? Het is gewoon niet mogelijk op de manier die York wil.. iig niet voor zover ik dat weet. Als je je op 1 vaste locatie bevind misschien, maar tijdens een reis?

Even je mail checken via iemands open verbinding best, maar er continu gebruik van maken.. neuh.

Oja satteliet = geen WiFi.

Totdat ik zeker weet of het wel - of - niet mag gaat dit topic dicht.

Later meer.

Goed, ik heb het voorgelegd aan de andere mods en de conclusie is:

Het topic blijft dicht.

Het is een topic dat op het randje zit.. wardriven is niet legaal en zeker niet gewenst. Je maakt gebruik van internet verbindingen waar mensen voor betalen en 95% van de mensen weet niet dat alles onbeveiligd open staat.

Officieel mag je hier geen gebruik van maken, dus dan gaan we je er hier ook niet mee helpen.

Je opmerking over P2P:

Met P2P KAN je illegale dingen downloaden, maar in dit topic is het duidelijk welk doel het heeft. Als iemand een topic opent met:

Ik wil graag film X en album Y downloaden welk programma kan ik daar het best voor gebruiken? Dan gaat ie ook dicht. Als ze een vraag over een programma hebben dan weer niet.

Mochten er nog vragen / opmerkingen zijn dan hoor ik het graag via PB of mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan