Mijne Heren
De volgende situatie doet zich voor:
Ik heb een VB scryptje dat uitgevoerd wordt vanuit MS Acces
Deze opens MS excel op de achtergrond om verschillende gegevens uit queries en tabbelen in op te nemen.
Zodra alle gegevens zijn ingevoerd wordt er een "save as" venster geopend zodat er een keuze gemaakt kan worden waar de excel bestand moet worden opgeslagen.
Openen excel
Invoeren gegevens
Save as functie
Met de .show functie komt het "opslaan" venster naar voren. Echter dit doet hij in 1 geval niet. Waar kan dit aan liggen???
ALs er 200 rijen en 30 kollommen zijn ingevoerd det ie het wel
met 500 rijen en 30 kollommen doet ie het niet ???
Raarste is dat de "Opslaan" venster wel geopeend alleen op de achtergrond blijft staan en niet naar voren komt. (met alt tab kan ik er wel bijkomen)
Enige suggesties of ideeen wat er aan de hand is????
De volgende situatie doet zich voor:
Ik heb een VB scryptje dat uitgevoerd wordt vanuit MS Acces
Deze opens MS excel op de achtergrond om verschillende gegevens uit queries en tabbelen in op te nemen.
Zodra alle gegevens zijn ingevoerd wordt er een "save as" venster geopend zodat er een keuze gemaakt kan worden waar de excel bestand moet worden opgeslagen.
Openen excel
Code:
Dim ExcelApp As Excel.Application
Dim ExcelWkb As Excel.Workbook
Dim x As Integer
Set ExcelApp = New Excel.Application
ExcelApp.Workbooks.Open ("C:xxx.xls")
Invoeren gegevens
Code:
With ExcelApp
.Cells(x + 4, 5).Select
.ActiveCell = RSNew.Fields(6).Value
End With
Save as functie
Code:
With ExcelApp.FileDialog(msoFileDialogSaveAs)
.InitialFileName = "xxx.xls"
.Show
savepath = .SelectedItems(1)
End With
ExcelApp.ActiveWorkbook.SaveAs (savepath)
Met de .show functie komt het "opslaan" venster naar voren. Echter dit doet hij in 1 geval niet. Waar kan dit aan liggen???
ALs er 200 rijen en 30 kollommen zijn ingevoerd det ie het wel
met 500 rijen en 30 kollommen doet ie het niet ???
Raarste is dat de "Opslaan" venster wel geopeend alleen op de achtergrond blijft staan en niet naar voren komt. (met alt tab kan ik er wel bijkomen)
Enige suggesties of ideeen wat er aan de hand is????