save now

Status
Niet open voor verdere reacties.

plantopographique

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
165
Er heeft zich een programma in mijn Program Files genesteld, met name SAVE.EXE
Ik vermoed dat het hier om spyware gaat.
Ik krijg het op geen enkele manier verwijderd, ook niet met AD-AWARE.
Wie kan helpen?
 
Klopt volgens mij wel :(

Je zou een kunnen zoeken met de zoekfuntie van windows op save.exe en het dan te verwijderen.

Je zou ook een Spybot S&D kunnen downloaden en daar een volledige scan mee kunnen uitvoeren.
 
Het helpt wel als je CTRL - ALT - DELETE doet (tenminste in xp) en dan processen en dan save.exe opzoekt. Die vervolgens uit de lijst met processen verwijderd en vervolgens bij program files de volledige map verwijderen.
 
Save.exe = Rebranded version of SaveNow advertising spyware

"draai" ad-aware en / of spybot search and destroy en je probleem is mogelijk opgelost.
 
Eerst even goed zoeken op het forum, want er staat me iets van bij dat indien je save now verkeerd verwijderd je je winsock om zeep helpt met als gevolg dat je het internet niet meer op kan.
 
elke modificatie gemaakt met ad-aware en / of spybot is te herstellen middels de respectievelijke backup functie van beide progjes, dus als je met een van deze progjes de "ellende" verwijdert, lijken de risico's mij gering tot 0.
 
Ik had het zelfde probleem.
Ik ben toen naar configuratiescherm gegaan en dan naar software en daar staat als het goed is save now in,
welke je nu kunt verwijderen.

Suc6
 
Dit is geen spyware, maar een reclame dingetje wat vaak wordt meegeinstalleerd met proggy's als p2p en ook bij de divxcodecs worden deze vaak op je systeem gezet, verwijderen van deze programma's lijdt vaak tot het niet meer functioneren van deze progs.
Je kan ze wel in je opstartmenu(msconfig) deze progs uitschakelen, dan blijven de programma's probleemloos doorwerken.
Ze richten in ieder geval geen schade aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan