scandisk werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2704

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Berichten
71
als mijn computer een crash heeft gehad dan krijg ik bij het opstarten geen scandisk meer wie weet waar dat aan ligt?
 
Klik op start/uitvoeren/typ msconfig. Klik op Geavanceerd. Zorg dat er een vinkje staat bij 'schijfcontrole uitvoeren na onjuist afsluiten'.

Groeten,
 
sorrie maar bij mij staat er alleen een optie schijfcontrole na onjuist afsluiten uitschakelen
 
Dat lijkt mij hetzelfde. Haal het vinkje daar weg. Kijk ook hier.

Groetjes,
Bennie
 
schijfcontrole stond al uitgevinkt ik ben naar die site geweest maar mijn engels is niet zo goed
 
Het komt erop neer dat je mogelijk meerdere versies hebt van het bestand scandisk.exe, of dat je de verkeerde versie hebt. Spoor ze op met de verkenner. Kijk via eigenschappen wat de versie is: 11 mei 1998 voor Win98, of 23 april voor Win98 SE. De bestanden kunnen in C:\ of in C:\Windows\Command staan. Als je niet de juiste versie hebt, hernoem ze dan (bijv. scandisk.exe.oud). Typ vervolgens SFC in start\uitvoeren [enter] en plaats hem dan terug van de Win98-CD. (Optie: bestand terugplaatsen en dan scandisk.exe intypen. De doellocatie is dan: C:\Windows\Command

Groetjes,
Bennie
 
ik heb gekeken wat de datum was maar bij mij staat bij eigenschappen 5-5-1999 en wat er op de cd staat ook 5-5-1999 ik heb dat bestand in mijn windows command map geplaatst ik heb nog een foutmelding gehad in mijn email programma en heb moeten resetten maar er kwam geen scandisk heb je nog een andere optie?
 
Wat scandisk betreft, op dit moment eigenlijk niet. Overigens kan je dat altijd handmatig doen.

Hoe luidt de precieze foutmelding van je e-mailprogramma?:8-0: En is dat Outlook Express?

Groetjes,
Bennie
 
dat was een ongeldige bewerking eenmalig denk ik het is outlook express 6
 
Mocht je opnieuw een ongeldige bewerking krijgen, klik dan op Details. Post in je volgende bericht wat daar staat.

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan