scanner Canon Pixma MP 160 onder Vista doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatrix

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een nieuwe printer/scanner Canon Pixma MP 160.
Ik gebruik Windows Vista.
De printer doet het perfect maar bij de scanner krijg ik het volgende bericht:
Onmogelijk te communiceren met de scanner. De kabel is misschien niet aangesloten.
Code: 2,155,0.

Heeft iemand een idee hoe ik de scanner onder Vista aan de praat kan krijgen?

gr. beatrix

en de AIO is met usb aangesloten op de usb van de pc of zit ie op een printerserver of router?
Als ie direct op de usb poort zit ligt het ws aan de software
daarover kun je meer lezen op de supportsite, die je hier vindt
ga naar de mp160 en dan windows vista

Laatst bewerkt:
Ik heb software voor de MP Navigator gedownload op de site van Canon
maar helaas nog geen oplossing voor de scanner.
Ik heb de Helpdesk van Canon geschreven.

canon mp160

jup, hier ook het zelfde probleem:mijn oplossing was een andere usb kabel gebruiken; dus deze niet van canon zelf gebruiken
gr jan .be

jup, hier ook het zelfde probleem:mijn oplossing was een andere usb kabel gebruiken; dus deze niet van canon zelf gebruiken
gr jan .be

Dat is het proberen waard want ik ben er ondanks Canon helpdesk (volgens hen moet er geen enkel probleem met Vista zijn)nog niet uit: ik moest drivers installeren van hun website, ik heb de printer opnieuw geïnstalleerd maar altijd hetzelfde bericht: code 2 .... (zie boven).

Wat voor soort usb kabel??

Bedankt voor de hulp!

canon mp 160

hallo; je neemt eens een andere usb kabel:van een ander toestel;ik had een vriend met het zelfde probleem,we hebben dat bij hem ook verander en het werkte ook ,hij kreeg ook de zelfde fout melding als bij u ,dus een andere kabel halen

gr jan.be

Beatrix
Al zoekend kwam ik de volgende mogelijkheden tegen.
Zorg ervoor dat dde AIO op een usb 2.0 poort of hub is aangesloten. In het verlengde ligt inderdaad de juiste, voor usb 2.0 geschikte kabel.
mvg leo

Ik begrijp het niet, wat suggereer je precies : usb 2.0 poort of hub ?
Ik heb de meegeleverde usb kabel van Canon aangesloten in de usb poort van mijn Acer pc, hoe kan ik weten of het een usb poort 2.0 is?

Staat waarschijnlijk in de bijgeleverde handleiding.
Kijk even of er meer poorten zijn en probeer deze.
Teruglezend zag ik dat je Vista had, dus w.s. een nieuwe pc, dan moet er usb 2.0 op zitten.
Welk type acer pc gaat het precies om?
Je zou op de site van acer kunnen kijken of er nieuwe drivers zijn voor onboard usb voor jou pc zijn en deze dan vervolgens installeren

Ik heb alle 5 poorten geprobeerd.
En een andere kabel (ik heb een antwoord gevonden op eenzelfde soort probleem: kabel CL 41002x Bandridge) zou dat een oplossing zijn, zoals Bacocool zegt?

canon mp160

jup zeker weten dat het aan de kabel ligt;je moet dat zeker eens probeeren ;bij mij was dat toch het probleen en de oplossing ,had ook al naar de help desk van canon gebeld en die zij dat het de chipset was van de usb poorten ,maar dat is ook groote boelschit;op 2pc uit getest en toch was het de kabel!!!!!!!!!
gr jan .be:mad::thumb:

Laatst bewerkt:
en dan die kabel CL 41002x ? Om te vermijden dat ze me weet ik wat gaan verkopen ..

canon mp160

:cool:juist een andere het type speelt geen rol vraag een kabel aan een vriend om even te testen

gr jan.be:love:

Laatst bewerkt:
Nu hopelijk is het probleem zo opgelost. Ben benieuwd of het de kabel is. Zou toch een heel rare zaak zijn. Was de kabel eigenlijk door canon geleverd of de winkel. Heb zelf een canon mp510 en dacht dat er geen kabel bijzat, maar weet dat niet zeker meer.

caonomp160

hallo ja de kabel was wel meegelverd met het toestel en uit getest mrt 2 priters en gaf 2maal de zelfde fout voor mij zaak opgelost
gr jan,:cool:be

:thumb:
Volgens mij stond er in de reclamefolder dat de printer zonder kabel geleverd werd, maar tot mijn verrassing was er wel een kabel.
Het zou beter dat er geen kabel geweest was!

Gelukkig heb ik Bacocools raad opgevolgd, ik heb voor 4.99 een andere kabel gekocht en tot mijn grote verbazing:
DE SCANNER DOET HET!!
Fantastisch!

Groeten, beatrix

Mooi dat dit opgelost is, maar onbegrijpelijk dat Canon een foute kabel meelevert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan