schaduwkopie

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik gebruik Cobian Backup. vandaag krijg ik -anders dan vroeger- de volgende boodschap:


Kon de Volume Schaduw Kopie service niet contacteren. Controleer of deze service is geïnstalleerd en gestart


is dat erg of gevaarlijk? is het verstandig om daarmee te werken? Zo ja, hoe los ik dit probleempje dan op?

Graag hoor ik van jullie!
 
Schadow Copy is een service in Windows en is zeker niet schadelijk maar heeft juist de functie om backups te maken. Mogelijk maakt Cobian Backup gebruik van deze service en wordt het starten van de service verhinderd. Heb je dus recentelijk iets geïnstalleerd waar het mogelijk aan kan liggen. Mocht het lukken kun je het beste als eerst een systeem herstel doen. Het probleem kan natuurlijk ook te maken hebben met automatische updates in combinatie met andere factoren. Maar voor dat je specifieker in gaat op troubleshooter is het beter eerst het systeem herstel gedaan te hebben.
 
Hou de Windows toets ingedrukt en druk op R. Voer het volgende in:
cmd /k sc config VSS start= auto&&sc start VSS

Klik vervolgens op OK
 
ik probeerde een aantal keren. ik begrijp intussen dat ik niet de hele tekstregel ineens moet invoeren. maar wat dan achtereenvolgens wel, ontdek ik niet. help je me even verder?

o ja, bedankt voor je reactie!
 
dat deed ik al; reactie: toegang geweigerd
 
Ok. Maak een snelkoppeling op je bureaublad, gebruik de reeks boven als locatie. Als de snelkoppeling is gemaakt, klik er dan op met je rechter muisknop en selecteer "Uitvoeren als Administrator".
 
je gaat wel heel snel voor mij als relatieve leek.
waar maak ik snelkoppeling van?
 
Klik met de rechtermuisknop op een leeg vlak van het bureaublad, selecteer dan Nieuw > Snelkoppeling. Voer dan de locatie in:
cmd /k sc config VSS start= auto&&sc start VSS
 
ik heb de tekst die in wolk staat hierboven gekopieerd in deze nieuwe snelkoppeling. respons: weer toegang geweigerd!
 
er is wel wat gebeurd, maar bij test blijkt de service nog steeds niet te werken! nog steeds niet vandaag 14 augustus. Helpt iemand mij verder?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan