Scheidingslijn??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,
in het Startmenu zit een scheidingslijn (zie afb. 1)..kan ik zoiets zelf ook maken? Ik heb het nu gedaan zoals te zien is op afb. 2

Bijlagen

• startmenu.jpg
    startmenu.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 62
short cut maken in plaats van een folder
de naam is dan een steep ________
en dan kan je ook nog logo nemen in de kleur van je startmenu
en dat ziet er personelijk beter uit

Zo kan het inderdaad ook...ik had bij de map ook al het pictogram aangepast....

Ik laat het zo voorlopig maar zitten (zie afb.)...ik dacht dat er nog andere mogelijkheden waren

Bedankt voor de snelle reactie iig

Bijlagen

• startmenu2.jpg
    startmenu2.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 44
Hoi hfoppen, kopiëer de link die je boven de scheidingslijn wilt in de map 'menu start' in of 'All Users' of je eigen account i.p.v. in de map 'Programma's'. Alles wat dus in de map 'Menu Start' tesamen met de map 'Programma's' en het bestandje 'desktop.ini' staat, komt nu bovenaan de lijst te staan boven een scheidingslijn.
Is dit wat je bedoeld?

GRTZ fun_surfer

Fun_surfer, dat is niet wat ik bedoel...
ik heb boven de lijn in het startmenu meerdere dingen staan, bijv. Tools en Webdesign..

Als je nu bij die bijlage kijkt, dan zie je de inhoud van de map webdesign..gesplitst in grafische pakketten en in webdesign. Nu wil ik niet weer 2 mappen moeten maken, maar deze scheiden door een lijn....

ik heb het nu met een snelkoppeling gedaan, en dan geen pictogram geselecteerd..

Hetgeen je boven de scheidingslijn wilt is niet beperkt, alles wat je daarboven wilt heeft zijn eigen alfabetische volgorde en dit kunnen zowel mappen als losse snelkoppelingen zijn. Alles onder de scheidingslijn heeft ook weer zijn eigen alfabetische volgorde en ook dit kunnen zowel mappen als losse snelkoppelingen zijn. Op de manier die ik heb beschreven kun je je startmenu wel indelen zoals jij wilt en in je topic stelt.
Lastig uitgelegd, maar toch wat jij bedoeld! :)

GRTZ fun_surfer.

Let niet op de icoontjes, ik heb een willekeurige snelkoppeling naar een bat-file gemaakt, maar hier een screenshot van zoals jij het - geloof ik - wilt... :thumb:

Succes!

Laatst bewerkt:
Wat snap je niet?
Er kleeft trouwens één nadeel aan deze manier: dit kun je alleen doen in het deel van startmenu dat direct na Alle programma's komt, dit kan dus niet meer in een submap hiervan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan