Hee mensen!! 
zouden jullie weten hoe je voor een tekstvakje voor op een website, een filter kan maken zodat mensen geen scheldwoorden kunnen gebruiken...
ik weet dat ik iets met een array moet doen waarin ik de scheldwoorden plaats..
en dat ik het met een servlet moet doen die ik moet koppelen aan een jsp pagina...
als er iemand is die weet watvoor code ik hiervoor nodig heb.. ik heb op google gezocht maar ik vond alleen php of javascript codes... en ik moet een echte javacode hebben hiervoor..
ojaa.. ik weet dat woorden vervangen kunnen worden voor sterretjes door sb.replace(" ");(weet alleen niet hoe je de lengte kan instellen voor de woorden of iets dergelijks..)
alleen ik heb liever dat het versturen van de tekst uit het tekstvakje geblockeert word..
dit is een voorbeeldpagina met het script wat precies doet wat ik nodig heb.. maar alleen dit zou ik in java willen.. alleen weet ik niet hoe..
Als iemand mij kan helpen.. zou ik dat zeer op prijs stellen! als jullie mij een beetje op gang kunnen helpen zou dat fijn zijn
Alvast bedankt:thumb:

zouden jullie weten hoe je voor een tekstvakje voor op een website, een filter kan maken zodat mensen geen scheldwoorden kunnen gebruiken...
ik weet dat ik iets met een array moet doen waarin ik de scheldwoorden plaats..
en dat ik het met een servlet moet doen die ik moet koppelen aan een jsp pagina...
als er iemand is die weet watvoor code ik hiervoor nodig heb.. ik heb op google gezocht maar ik vond alleen php of javascript codes... en ik moet een echte javacode hebben hiervoor..
ojaa.. ik weet dat woorden vervangen kunnen worden voor sterretjes door sb.replace(" ");(weet alleen niet hoe je de lengte kan instellen voor de woorden of iets dergelijks..)
alleen ik heb liever dat het versturen van de tekst uit het tekstvakje geblockeert word..
Code:
<html>
<head>
<title>Word Filter</title>
<!--BEGIN WORD FILTER JAVASCRIPT-->
<script language="JavaScript">
// Word Filter 2.0
var swear_words_arr=new Array(">>Hier komen scheldwoorden te staan<<");
var swear_alert_arr=new Array();
var swear_alert_count=0;
function reset_alert_count()
{
swear_alert_count=0;
}
function wordFilter(form,fields)
{
reset_alert_count();
var compare_text;
var fieldErrArr=new Array();
var fieldErrIndex=0;
for(var i=0; i<fields.length; i++)
{
eval('compare_text=document.' + form + '.' + fields[i] + '.value;');
for(var j=0; j<swear_words_arr.length; j++)
{
for(var k=0; k<(compare_text.length); k++)
{
if(swear_words_arr[j]==compare_text.substring(k,(k+swear_words_arr[j].length)).toLowerCase())
{
swear_alert_arr[swear_alert_count]=compare_text.substring(k,(k+swear_words_arr[j].length));
swear_alert_count++;
fieldErrArr[fieldErrIndex]=i;
fieldErrIndex++;
}
}
}
}
var alert_text="";
for(var k=1; k<=swear_alert_count; k++)
{
alert_text+="\n" + "(" + k + ") " + swear_alert_arr[k-1];
eval('compare_text=document.' + form + '.' + fields[fieldErrArr[0]] + '.select();');
}
if(swear_alert_count>0)
{
alert("The form cannot be submitted.\nThe following illegal words were found:\n_______________________________\n" + alert_text + "\n_______________________________");
return false;
}
else
{
return true;
}
}
</script>
<!--END WORD FILTER JAVASCRIPT-->
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<!--BEGIN FORM-->
<font face="verdana,arial,helvetica" size="-1">
<form name="form1" method="get" action="" onSubmit="return wordFilter('form1',['name','email','subject','message']);">
<table>
<tr><td>Name :</td><td><input type="text" name="name"></td></tr>
<tr><td>E-mail :</td><td><input type="text" name="email"></td></tr>
<tr><td>Subject :</td><td><input type="text" name="subject"></td></tr>
<tr><td>Message</td><td><textarea name="message" rows="5" cols="30"></textarea></td></tr>
</table>
<input type="submit" value="Submit Form">
</font>
</form>
<!--END FORM-->
</body>
</html>
dit is een voorbeeldpagina met het script wat precies doet wat ik nodig heb.. maar alleen dit zou ik in java willen.. alleen weet ik niet hoe..
Als iemand mij kan helpen.. zou ik dat zeer op prijs stellen! als jullie mij een beetje op gang kunnen helpen zou dat fijn zijn

Alvast bedankt:thumb:
Laatst bewerkt door een moderator: