Stefan Forch
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 aug 2008
Gister had ik m'n PC een tijdje aan laten staan, en toen ik terugkwam, gaf het scherm een storing, waarbij er allemaal rare kleuren op het scherm stonden. Het waren voornamelijk gekleurde lijntjes, in een repeterend patroon. Af en toe zat er wat 'static' in, dat het patroontje een lijn versprong, maar er was niets herkenbaars in te zien. Bij opnieuw opstarten was het probleem direct weer terug, en tijdens het opstarten veranderde het patroon ook bij iedere keer dat er normaliter een nieuwe beeldregel zou moeten verschijnen. Hij gaf wel gewoon het opstartgeluid, ik heb geprobeerd in te loggen, maar ik kon niet zien of dat lukte.
Nu heb ik het beeldscherm aan m'n laptop gehangen, en er lijkt niets mis te zijn met de kabel of het scherm zelf. Nu lijkt het mij dat het aan m'n videokaart ligt, maar ik heb er niet voldoende verstand van om dat op m'n eigen kennis aan te nemen. Nu is m'n vraag dus; kan het de videokaart zijn, kan ik er dan gewoon een nieuwe in hangen dat hij het weer doet, of kan het ook iets anders zijn?
Nu heb ik het beeldscherm aan m'n laptop gehangen, en er lijkt niets mis te zijn met de kabel of het scherm zelf. Nu lijkt het mij dat het aan m'n videokaart ligt, maar ik heb er niet voldoende verstand van om dat op m'n eigen kennis aan te nemen. Nu is m'n vraag dus; kan het de videokaart zijn, kan ik er dan gewoon een nieuwe in hangen dat hij het weer doet, of kan het ook iets anders zijn?