Schermresolutie laag na opnieuw installeren Windows..

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb gister mijn Windows 98 helemaal opnieuw geinstalleerd, ik heb eerst de harde schijf geformatteerd. Nou is Windows op zich prima geinstalleerd, alleen is er automatisch een standaard Plug and Play monitor geinstalleerd met een ENORM lage schermresolutie. Ik kan het op de een of andere manier niet op de normale manier via het configuratiescherm aanpassen, hij weigert gewoon dat 'schijfje' naar een hogere resolutie te slepen. Ik heb gelezen dat het afhankelijk is van je monitor of je de resolutie kan veranderen en ben dus bang dat dit door deze standaard geinstalleerde monitor niet kan. Ik heb geen andere software voor de monitor, weet iemand hoe ik dit aan kan passen??

Het ligt niet aan de monitor drivers, maar je moet je videokaart drivers nog installeren.:)
Welke videokaart heb je?

eeeeeh...ok, klinkt heel dom, maar dat weet ik niet... waar kan ik dat vinden??

Niets is hier dom op Helpmij.:)
Ga eens naar Deze computer(rechtermuisknop)>eigenschappen>apparaatbeheer>beeldscherm adapters.
Wat staat hier precies.

Ehm, heb Engelse versie geinstalleerd en zit niet zelf achter mijn pc (ben telefonische helpdesk aan het spelen voor m';n vriendje), maar bij device Manager staat PCI Multimedia device en PCI Communication device. Bij een ander tabblad staat 'no PC cards are installed"

Tsjee, bedankt zeg!! Hij doet het weer!! Kan ik deze link ook gebruiken om de geluidskaart te installeren, zo ja, welke optie moet ik dan kiezen??

Geplaatst door geertjeren
Tsjee, bedankt zeg!! Hij doet het weer!! Kan ik deze link ook gebruiken om de geluidskaart te installeren, zo ja, welke optie moet ik dan kiezen??
Ik denk het niet. ATI heeft bij mijn weten nooit geluidskaarten gemaakt! ??
Moet je ff weten te zeggen welke geluidskaart (merk en model) je hebt...

Dat, ofwel AIDA32 zoals reeds eerder door Crash gezegd...

kan het zijn dat het een geluidskaart is vav "VCI" en waar kunnen we de software downloaden?

nog nooit van gehoord... Waarschijnlijk niet...
Is het een geluidskaart op je moederbord, of een aparte kaart die je in je moederbord moet inpluggen?
Op de geluidskaart zit er een chip. Wat staat hierop???

Er zitten twee kaarten in mijn kast, althans, voor zover ik kan zien... De ene is de videokaart, dat is die van ATI (die is vrij groot)... Daaronder zit een andere kaar, die is iets kleiner, zou dat niet het modum moeten zijn?? Verder zie ik geen kaarten, maar ik moet een geluidskaart hebben, want in mijn vorige windows versie deed het geluid het nog als een tierelier...

Nog even gezocht, bij het apparaatbeheer in het configuratiescherm staat wel een groot geel vraagteken bij PCI Communication Device, zou dat het kunnen zijn?? Ik heb er geen software van, iemand enig idee hoe ik die kan downloaden?

zit je kaart nu op je moederbord of is het een insteek kaart?, anders ff kijken op de cdrom die bij het moederbord hoort, of je daar audiodrivers kunt vinden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een enorme leek ben op computergebied, dus veel termen doen wel ergens ver weg een heeeel zacht belletje rinkelen, maar verder :-((
De kaarten waar ik het nu over heb zijn volgens mij insteekkaarten...ik heb de kast opengeschroefd, daar zitten allemaal horizontale ' gleuven' en in twee daarvan zit een kaart, waarvan een dus de videokaart.
Maar zou het niet dat PCI Communication Device kunnen zijn? Daar staat namelijk een heel groot vraagteken bij...

als dat de kaart is waar je speakers in kunnen, dus een groen gaatje en een blauwe en een zwarte, dan is het hem.

Als dat zo is, zal je daarna toch echt het kaartje eruit moeten halen om te kijken hoe ie heet, daarna kunnen we je helpen met het vinden van de drivers

Oke, kop in de kast gestoken en dit gevonden:

Er hangt zo'n zwart bakje (niet lachen), daar zot verticaal een kaart ingestoken. Uit het zwarte bakje komt een bundeltje van een rood, blauw en zwart kabeltje. Op de kaart staat: Pentium III CPU Card, with FCC Standards.

Daaronder zit de ATI videokaart (horizontaal) en daaronder zit (ook horizontaal) een andere groene kaart, hierop staat VCcI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan