schijf converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
schijf converteren naar dynamische schijf

Wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn ,is het niet meer mogelijk om een ander geinstalleerd besturingsysteem vanaf enig volume op deze schijven te starten weet u zeker dat je wil doorgaan.

Kan er iemand zeggen wat de juiste betekenis is van deze uitleg en wat de gevolgen er van zijn op mijn master hdd.

Grtz

Danny

Afblijven, dynamische schijven worden gebruikt in een raid opstelling, en je kunt er niets meer mee als je hem converteerd, en waarom zou je dat willen?

Uitleg.

Dit i.v.m. met de geplaatste schijf uit de externe behuizing? rechtermuisklik op het grijze deel naast de schijf en voor importeren kiezen zou kunnen helpen.

ik zou hem willen gebruiken als extra interne schijf zonder mijn data te verliezen maar als ik op het grijs klik kan ik enkel partitie verwijderen aanklikken en dat is toch niet de bedoeling hé

ik heb nu gezien dat mijn hd een masterbootrecord is evenals mijn hd met het besturingssysteem win xp pro kan men daar iets aan veranderen of is dat niet nodig

Laatst bewerkt door een moderator:
Uitleg MBR , denk dat je niet weet waarvoor die dient?

In welk bestandssysteem was die schijf geformateerd?

nee een expert ben ik niet maar ik denk dat de bootsector dient om je schijf of besturingssystem op te starten .Maar mijn schijf waar ik probeer de data van te recuperen was een externe schijf die ik heb laten valen en waarvan de case stuk is en kan mijn schijf niet meer vinden door een fout in mijn externe behuizing .de hdd heeft geen station letter en ik kan er ook geen aanmaken enkel partitie verwijderen een bestandssystem is ook niet aangegeven maar heeft een bootsector die diende om een paswoord in te geven de schijf is 500gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan