Schijf is vol ......?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Mijn C-schijf van 120 GB ( waar alleen maar de besturing W-7 op staat.. ) geeft aan dat ie bijna vol is.
Ik weet dat ik normaal met mijn systeem ± 50 á 55gb gebruik .
Als ik de c schijf incl verborgen bestanden bij elkaar doe en kijk op eigenschappen kom ik ook aan 52 gb.

Mijn vraag is dus... Waar zouden dan die andere bestanden moeten staan want bij mij "klopt" alles ... maar toch is de schijf bijna vol .
Graag jullie deskundig advies :cool::thumb:

Draai CCleaner eens; dat vindt de meeste overbodige bestanden wel die je dan kan weggooien.

Hoi OctaFish , dank voor je snelle reactie !!
Ik heb de cleaners er al overheen gedraaid van CC tot privazer en krijg er niks af ...:o

Indien je slaapstand gebruikt zit daar wat en ook systeemherstel kan wat gebruiken, ook de cache voor geïnstalleerde progs kan veel ruimte innemen.

Zet in mapopties alles zo dat je alles ziet en kijk met treesize wat waar staat en hoe groot het is.

http://www.jam-software.com/freeware/

Hoi LP,
Natuurlijk weer gevonden door jou:cool:
Ik zie syst.vol.info. 59.8 gb die is dus teveel.... maar waar zit die dan en kan toch weg ?

Opgelost :thumb:
Ik had (wat ik nooit gebruik) systeem herstel aanstaan ( Ik gebruik Acronis).
Stom van me dat ik het niet gezien hebt .
Alles staat weer keurig op zijn plaats en mijn vrije ruimte is ook weer geschoond !!!
Lange Pier ....Als we jou toch niet hadden :thumb::love:
Octafish jij ook bedankt voor het meedenken...Top !!!

Bijlagen

• 2016-01-18_20-39-06.jpg
    2016-01-18_20-39-06.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Ga eens naar configuratiescherm, systeem, systeembeveiliging en klik daar eens op 'configureren' (terwijl in het vak erboven de betreffende schijf is geselecteerd). Er opent een scherm waarin je kunt zien hoeveel % schijfruimte systeemherstel mag gebruiken voor herstelpunten. Als dit op een percentage hoger dan 10% staat, dan kan het aardig wat GB's webslobberen. Verklein het bijv. naar 10%.

Dank je wel gast0225.
Dank je wel voor jou tip !!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan