Schijfruimte externe HDD niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoppy1975

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
33
Ivm. de reparatie van mijn Windows 7 pc ben ik momenteel genoodzaakt op mijn oude XP machine te werken.
Geen probleem op zich want ik vind nog altijd dat XP zo z'n pluspunten heeft t.a.v. Windows 7.
Maar goed, de back-up heb ik gemaakt op een externe HDD van 500GB met daarop één enkele partitie van dus ook 500gb.
En jullie raden het al, deze kan ik onder XP niet benaderen, krijg bij het benaderen van de schijf de vraag of ik deze wil formatteren en in de verkenner geeft hij aan dat er 498gb van de 498gb vrije ruimte is.

Nu weet ik dat XP een probleem heeft met grote schijven/partities en ben ook al wezen Google'n maar heb het antwoord nog niet gevonden dus probeer het hier: wat moet ik doen in XP zodat ik weer bij mijn data kan?
Bij voorbaat mijn dank voor de reacties! :thumb::love::D
 
Bedankt voor je supersnelle reactie, ik heb SP1 t/m 3 inderdaad geïnstalleerd dus dat is het niet.

Ik heb de Partitionwizard geïnstalleerd, ik zou dan dus moeten kiezen voor "Change Partition Type ID" en deze dan op 0x0,7 NTFS zetten, heeft dit dan geen gevolgen voor mijn data of ben ik dat dan ook kwijt???naamloos.jpg
 
Probeer eerst die recovery wizard, die zou hem moeten zien.
Die change schrijft gelijk, erna miss?
 
Dat werkte helaas niet, complete check gedaanmaar geen meldingen.

En dat klopt ok want ik heb nu mijn pc weer terug, de Windows 7 pc dus, en nu kan ik de schijf en de bestanden gewoon weer raadplegen.
Oorzaak blijkt te zijn dat het exFAT geformatteerd is, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/ExFAT#cite_note-1

Alleen had ik wel verwacht dat als je alle XP-updates braaf doet deze fix er ook bij in had moeten zitten.............
Maar goed, ik ga hem nu maar gewoon NTFS formateren en dan is het ook opgelost.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan