Schijfstructuur beschadigd: herstelcommando's worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp dat het heel moeizaam kan zijn, maar voor gevorderde Windows gebruikers is dat hele promptlettergedoe nog altijd erg intensief en soms verwarrend.
Had járen geleden een baan waarbij de computer nét z'n intrede deed: 14 schermen met groene lettertjes/cijfertjes op zwarte achtergrond. Dat was ook dramatisch.

correctie: dat is onoplettend van mij: 'select disk 0' is het commando op zich en dat is gelukt.

Met clean ging het ook voorspoedig, maar bij 'exit' kreeg ik een blauw scherm met unknown hardware error.
Nu bij opnieuw opstarten krijg ik alleen tekst 'nVidia boot agent etc.' te zien en operating system not found.
Install DVD er in gestopt en alleen maar een zwart scherm en repeterend stationsgeluid alsof de DVD gelezen gaat worden.

Zal nog met Ghost proberen image terug te zetten en dan kijken of hij wil opstarten

Laatst bewerkt:
Repeterend stationsgeluid alsof de DVD gelezen gaat worden zal niet gerelateerd zijn aan je harddisk maar aan de DVD (waarschijnlijk) of vervuiling van de leeslens van de DVD-speler (onwaarschijnlijk) of de hele DVD-speler defect (hopelijk niet het geval).

Ik zou verwachten dat (met een juiste opstart van de Ghost recovery disk) het terugzetten van het image nu zou moeten lukken. :)

Tijs.

Ben zeer benieuwd. In de lade even iets verschoven ('t is een wat oudere laptop) en nu wordt de CDrom wel gelezen. Zal zojuist ook het punt zijn geweest met de installDVD.
Vermoeiend af en toe...

Nou helaas, opnieuw opgestart met installDVD en alleen maar een repeterend geluid in het station plus een knipperende cursor tegen een zwarte achtergrond op het scherm.
Vrees dat er nog meer defect is dan alleen de HD (die nu misschien weer juist toegankelijk zou kunnen zijn).

Kan me voorstellen dat er nu geen mogelijkheden meer zijn...

Nou, toch weer nieuw licht aan de horizon: heb nu om maar uit te proberen de DVD('s) van m'n desktop geplaatst en die worden wél ineens gelezen. Ook ACER, maar 64 bit en laptop is 32. Maar 'ns kijken of ik van hieruit weer verder kan. Over 2,5 uur weet ik meer...

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt een externe USB DVD-lezer gebruiken, zoals een LG Writemaster. Verder is het ook mogelijk om Vista vanaf USB stick te installeren, zoals via deze instructie
Natuurlijk moet je laptop dan wel resp. ondersteunen het starten vanaf USB CD-rom of USB HDD.

Andere opties ken ik niet, nu je interne DVD-lezer onbetrouwbaar blijkt.

Tijs.

Inmiddels helemaal gelukt Tijs! Veel dank voor het meedenken een aandragen van tips :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan