Schoolproject

Status
Niet open voor verdere reacties.

dafje95

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Ik ben op zoek naar een leuk idee voor een project op school bij informatica. Het moet niet al te moeilijk zijn maar toch een handig tooltje of iets anders wat ook een doel heeft.
Iemand een idee?

Mvg,
Mike

Het moet een programma of een spelletje zijn geschreven in VB6 of VB.Net
Verder zijn we vrij om te maken wat we willen.
Dus het maakt mij ook niet uit wat voor een programma het is, als het maar niet eeuwen duurt om te bouwen en het moet een doel hebben.

Wat je kan proberen is een plattegrond van je school tekenen en dat je daar dan doorheen kan 'lopen' (in 2D).

dat is wel een goed idee, ik heb ook een paar ideeen om dat uit te bereide

nog iemand anders?

Een programma waar je cijfers kan invoeren en dat hij dan gemiddelde, hoogste, laagste enz weergeeft.

En daar kan je dan een blad-steel diagram of hoe dat ook heet maken (heb ik net met wiskunde gehad).

Het programma hoeft niks met school te maken te hebben, het liefste juist niet
het mag gerust afgeleid zijn van een ander programma( het liefste onbekend, maar als het bekend is maakt ook niks uit), het is toch maar alleen voor een opdracht, ik ga het denk ik toch niet uitbrengen. En ik weet best wel veel van VB dus het hoeven geen kinderlijk eenvoudige progjes te zijn. Als het maar nut heeft ( in de zin van dat het handig is om te gebruiken)

Laatst bewerkt door een moderator:
Programma die allerlei statistieken van een computer meet? Geavanceerde calculator?

Programma dat dubbele bestanden op de schijf weergeeft met de mogelijkheid ze weg te gooien? Zie doublekiller bij software.helpmij.nl

Of een overhoorigs programma waar je een cijfer kejgt en die je uitleg over dingen geeft als je het niet snapt

Als het om Nederlands of Engels gaat dan bestaat er al een degelijke site om te overhoren. Genaamd: www.wrts.nl . enkel geeft die je niet informatie als je het niet snapt (Y)

PS: Je krijgt een punt op het einde

Vraag is opgelost, ik heb zoon klein kraak de kluis spelletje gemaakt.

Haha lol. Werkt ie goed? Zou leuk zijn als je je programma hier post, kunnen wij zien wat je je hebt gedaan.

Dan wel in Test Mijn Programma, hè? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan