Schrikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas.................Helaas......................ik word gek. Gisteren 6 uur zonder problemen gedraaid. Vanmorgen...................................
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik wordt zo langzamerhand scheel van het forums aflopen. Het sterkt me wel dat ik niet alleen sta. Maar ik ga door met zoeken. Volgende uitgelezen uit blauw scherm:

pciidex.sys adres F87B59C8 Base at F87B5000 datestamp 3D6DDB03. PCI Probleem dus lijkt me. Intussen intel modem ook al vervangen door Conexant modem want dat Intel modem installeerde zichzelf automatisch 2X. Lijkt me ook niet echt goed (er kwam #2 achter het apparaat te staan).Wat blijft er nu nog over ?? PCTV van Pinnacle ?? Iemand ??

Jarod

Ik heb zwaar het vermoeden dat het intern geheugen van je computer niet helemaal goed is.

je kan met het programma memtest je geheugen testen m.b.v een bootdisk

Hier kun je de tool downloaden

http://www.memtest86.com/

Hoe lang moet dit programma draaien ??

Ik kreeg na 1.5 uur 2 error codes met 2 error adressen

Is dit dus de indicatie dat het DDRRAM geheugen defect is ??

Jarod

Het probleem is gelocaliseerd. Echter ik wordt niet blij van de conclusie. Het moederboard is overgezet op een systeem van een kennis van me. Wij hebben alle hardware van hem er in laten zitten en aangesloten. Er kwamen dus dezelfde meldingen (IRQL_LESS etc etc)als bij mij tevoorschijn. Het moederboard is dus op de een of ander manier corrupt. Wij kunnen dit helaas niet terugbrengen omdat het aankoopbewijs pleite is, maar dit terzijde. Het betreft een Asus A7V8X-X met 2 maal 256 266mhz ddrram geheugen (ander geheugen is ook al geplaatst, geen resultaat). Heeft iemand een idee of er BIOS fouten o.i.d. voorkomen op dit type moederboard ??. Graag ontvang ik van de medeforummers zo veel mogelijk info en ervaringen over dit type moederboard. Ik ben jullie bij voorbaat dank verschuldigd.

Jarod

Jarod,

Of dit de juiste oplossing weet ik ook niet maar je kan het evt proberen.

Mogenlijk zit het probleem in de bios, maar dat is niet zeker het kan ook een ander chippy zijn op het mobo.

Kijk eens bij de bios update of er voor je mobo een update is in de vorm van een nieuwe eprom.

Kijk eens op DEZE site , je kan evt het probleem ook aan hun voorleggen of het verband heeft met je bios.

Hopelijk kan je er iets mee doen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan