@A.J. Ergens heb je wel gelijk in de zin dat het merk nvidia wel beter scoort op 3DMARK05, maar als men een soort van standaard stelt van bv voor de X850XT PE moet je met een standaard config rond de 6000 à 6500 punten zitten en ik zit er 1000 onder dan wil ik toch wel weten waarom

. De spellen die ik speel, draaien bijhoorlijk vlot, maar als er nog beter kan gespeeld worden, vind ik toch dat ik moet zoeken naar een oplossing. Het heeft tenslotte genoeg geld gekost :evil:
@Tarabass
Temperatuur: iddle CPU : 25°
MOBO : 35°
stressed is CPU rond de 30 - 32 °
Ik ben van plan om de PC toch eens opnieuw te formateren kwestie eens een fresh install te kunnen doen.
Wat de kaarten betreffen, ik heb deze gelijktijdig gekocht. Het is allemaal begonnen dankzij een kameraad van mij. Die was aan't researchen geweest voor een betere AGP kaart en toen ie erachter kwam dat de X850XT PE wsl de laatste AGP kaart zou zijn die toch wat prestatie hadden, zijn we op zoek gegaan naar deze kaart. Deze was toen al uitzonderlijk moeilijk te verkrijgen.
Maar we hebben er uiteindelijk nog 3 gevonden en dit nog bij dezelfde winkel. Heb net de serienummer nagekeken en deze volgen mekaar op (van mij en mijn broer).
Nu wat mijn kameraad betreft, hij heeft zo goed als dezelfde configuratie (buiten de voeding,kast en randapparatuur) als mij en heeft dus ook hetzelfde probleem. Wij zijn nu al een hele tijd opzoek naar wat het probleem kan zijn en het wordt nu zo eens haast tijd dat we vinden wat het probleem is

. Nu dachten wij aan 2 oorzaken, ofwel is het de processor die omwille van zijn kleinere cache geheugen dan mijn broer het niet aankan of omwille van een andere architectuur (Northwood 20 pipelines, Prescott 31 pipelines) trager is OFWEL is het het moederbord dat ergens een bottleneck heeft naar het aanspreken van ons 2 Gb geheugen... Ons geduld geraakt zo stilletjes aan op en natuurlijk als de fout aan het moederbord ligt willen we zo snel mogelijk een ander moederbord aanschaffen.
Nu waarschijnlijk kan mijn kameraad een andere moederbord in bruikleen gebruiken, dit zou misschien het een en andere kunnen opklaren. Ondertussen kan iemand misschien toch nog zijn ervaring of gedacht hierover kwijt.
Alvast bedankt voor de vele snelle reacties