script om bestand te openen in programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

etekort

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2001
Ik ben bezig een scriptje te schrijven om een virtuele XP schijf automatisch op te laten starten onder een vista omgeving. Het starten van VMWare is niet zo problematisch, maar hoe krijg ik in vredesnaam na het aanroepen van vmware.exe het voor elkaar dat er in vmware de virtuele schijf (d:\VMWare\XP clone.vmdk) wordt gestart? De ctrl+alt+enter (na 20000 ms wachten) in het script is voor de full screen mode na het openen van de virtuele schijf. Kan iemand me op weg helpen?

Ik neem aan dat vmware ook parameters mee kan krijgen.

Bijvoorbeeld:
notepad.exe C:\test.txt
zal notepad openen met test.txt erin.

Mischien heeft vmware dit ook. Je zult er even wat voor moeten zoeken (google!).

Zal wel niet goed zoeken, maar die parameters kan ik niet vinden. Het is wel (bijna) op een andere manier gelukt....

Set WshShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
WshShell.Run ("vmware.exe")
Wscript.Sleep 3000
WshShell.SendKeys "^o"
Wscript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys ("D:\VMWare Clone\Full clone Windows XP Pro Performance\Clone of Windows XP Professional Performance.vmx")
WshShell.SendKeys "{Enter}"
Wscript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys "^b"
Wscript.Sleep 3000
WshShell.SendKeys "^%{Enter}"

Het enige wat het kreng weigert, is het laatste commando wat er voor zorgt dat het virtueeltje naar de full screen mode gaat. Snap niet waarom dat niet lukt. Als ik die laatste twee regels weghaal, het script uitvoer en dan control+alt+enter druk gaat ie wel naar full screen. Jij nog tips?

ik weet het niet. "^%{Enter}" zou moeten werken... Probeer het anders eens andersom? Eerst %, dan ^. Mischien werkt het.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan