• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Script valt buiten het bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Warme bakkertje,

Ik heb nog eens goed gekeken maar bij jouw doet hij het ook als tekst wegschrijven, zie plaatje, alleen heb jij de tekst rechts uitgelijnt.

Dit heb ik als oplossing, zet deze formule in kolom G en het probleem is weg.
Code:
=ALS(E4="";"";VERT.ZOEKEN(E6;Planten!$A$3:$C$500;3;0))
Misschien weet iemand VBA Code hier voor?

Bijlagen

• Jack-1.jpg
    Jack-1.jpg
    37 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Sorry Wim, maar dan ligt het probleem toch bij jou want ik krijg die melding niet(ze valt nogal op ook hé).;) Ik gebruik echter wel een punt als scheidingsteken voor decimalen. Misschien dat dit het verschil maakt?

Mvg

Rudi

Warme bakkertje,

Sorry Wim, maar dan ligt het probleem toch bij jou
Dat zal dan wel, ik heb Excel afgesloten en opnieuw opgestart maar dat help niets.
Ik ben benieuwd hoe hij het bij Jack doet.
De prijzen had je ingevoers op het blad planten, dus hoef ik daar niets aan niets te doen.
Deze prijzen staan met comma ingevoerd.

Sorry Wim, maar dan ligt het probleem toch bij jou want ik krijg die melding niet(ze valt nogal op ook hé).;) Ik gebruik echter wel een punt als scheidingsteken voor decimalen. Misschien dat dit het verschil maakt?

Mvg

Rudi

Ik zie wel dat jullie flink zijn bezig geweest, mijn hartelijke dank hiervoor :thumb:
Ik heb ook een groot gedeelte van jullie werk kunnen gebruiken. (zeer leerzaam en zeer nuttig voor mij) :) ik heb wederom het betreffende bestand toegevoegd zoals ik hem heb, met daarin het volgende probleem: de 2 textboxen resp. txtPotmaat en txtPrijs worden niet door CboPlantnaam gevuld.:( Zou iemand dit eens willen bekijken?

Met vr Gr
Jack:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jack, ik heb niet onmiddelijk een antwoord maar onderstaande code lost het probleem voorlopig wel op.
Code:
Private Sub CboPlantnaam_Change()
'Dim MyRange             As Variant
'Dim c                   As Range
'Dim i                   As Long

'Set MyRange = Worksheets("Planten")
    'If CboPlantnaam.Value <> "" Then
        'With MyRange.Range("C4:C100")
            'Set c = .Find(CboPlantnaam)
            'If Not c Is Nothing Then
                'txtPotmaat.Value = MyRange.Range("D" & c.Row)
                'txtPrijs.Value = MyRange.Range("E" & c.Row)
            'End If
        'End With
    'End If
[COLOR="Red"]On Error Resume Next
Dim Search_String As String
Search_String = CboPlantnaam.Value
txtPotmaat.Value = WorksheetFunction.VLookup(Search_String, Sheets("Planten").Range("C4:H100"), 2, False)
txtPrijs.Value = WorksheetFunction.VLookup(Search_String, Sheets("Planten").Range("C4:H100"), 3, False)[/COLOR]
End Sub

Mvg

Rudi

Jack Nouws,

Ik ben na lang denken en proberen er achter wat de fout is.(dat de TextBoxxen niet gevult worden.)
Als je nu de eerste plant selecteerd dan vult hij wel de TextBoxen.
Het komt doordat je de text heb samengevoegd.
De eerste plantnaam heb ik zo ingevoerd en dat werkt.

Jack Nouws,

Ik ben na lang denken en proberen er achter wat de fout is.(dat de TextBoxxen niet gevult worden.)
Als je nu de eerste plant selecteerd dan vult hij wel de TextBoxen.
Het komt doordat je de text heb samengevoegd.
De eerste plantnaam heb ik zo ingevoerd en dat werkt.

Wim,

Als je in de laatste bijlage van mij het form. opent dan zie je dat ik een textbox heb toegevoegd. Dus bij mij zijn er geen extra samenvoegingen en nog werkt het niet.
Ik heb er ook al enige tijd op zitten turen en aan zitten sleutelen maar ook ik krijg dit zo 1,2,3 niet opgelost. Ik heb wel gezien dat Rudy het wel voor elkaar kreeg met een tijdelijke nood oplossing.

Groetjes Jack

Jack Nouws,

Ik heb een schermafdruk bijgevoegd.
Als je goed kkijk zie je dat de formule =TEKST.SAMENVOEGEN(....)
Als je de tekst gewoon invoerd (zonder de formule) dan word de TextBox wel ingevuld.
Hij moet immers zoeken naar de plantnaam en die staat er niet.

Bijlagen

• Samenvoegen.jpg
    Samenvoegen.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Jack Nouws,

Ik heb een schermafdruk bijgevoegd.
Als je goed kkijk zie je dat de formule =TEKST.SAMENVOEGEN(....)
Als je de tekst gewoon invoerd (zonder de formule) dan word de TextBox wel ingevuld.
Hij moet immers zoeken naar de plantnaam en die staat er niet.

Ik zie het en je hebt nog gelijk ook hmmm wel lastig zo :confused: Waarom wordt de cboPlantnaam wel met de juiste tekst geladen? :rolleyes:

Jack Nouws,

Ik zie het en je hebt nog gelijk ook.
Waarom wordt de cboPlantnaam wel met de juiste tekst geladen?

Je kunt je ook afvragen waarom tik ik de naam niet gewoon in.
Als je dit niet wil, zou ik zeggen gebruik het stukje code van Rudi werkt perfect.

Suc6,

Laatst bewerkt:
Jack Nouws,

Je kunt je ook afvragen waarom tik ik de naam niet gewoon in.
Als je dit niet wil, zou ik zeggen gebruik het stukje code van Rudi werkt perfect.

Suc6,

Ik heb nu gebruik gemaakt van een hulp kolom die alleen de tekst bevat.
En de code hebt ik ook wat aangepast met een kopieerfunctie.
Werkt uitstekend :thumb:

met vr gr jack

Jack, bedankt voor de feedback en nog succes verder

Mvg

Rudi

Jack Nouws,

Goed te horen dat het nu goed werkt.
Als een klant 2 of meerdere bestellingen doet in het zelfde order, werk dat ook goed?

Suc6,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan