scrollbars in deel van while lus

Status
Niet open voor verdere reacties.
lukt niet, ik heb dit gedaan:

<tr height='5'>

maar ik zie geen verschil

Hmm, de enige oplossing die ik zo zie als ik het een beetje edit in FireBug, is de table een vaste breedte geven, zodanig groot dat de alle records op 1 regel passen.

Buiten dat zou ik het ook niet weten.

Een plugin voor FireFox waarin je bestaande webpagina's kunt editen, fouten opsporen, etc.

ik heb geen firefox en waar zou je dat kunnen downloaden?

Je kunt firefox downloaden op: http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/

en

FireBug op https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1843

---

Maar even twee punten, firebug gaat jou verder niet met je probleem helpen, aangezien je al je source-files toch op je PC hebt staan en ze gewoon kunt editen.

Ten tweede, ik zou zeggen, installeer Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome en Safari. Bij het ontwikkelen van een site moet je altijd zorgen dat die tenminste in deze 5 browsers goed werkt.

Als je hem geïnstalleerd hebt via Extra > Firebug > Firebug openen, of F12 of het icoontje rechtsonderin je scherm.

Maar wat ben je nu met Firebug van plan dan?

Hmm, de enige oplossing die ik zo zie als ik het een beetje edit in FireBug, is de table een vaste breedte geven, zodanig groot dat de alle records op 1 regel passen.

Buiten dat zou ik het ook niet weten.
ik weet niet, ik volg gewoon jouw instructies op

edit: ow er staat: de einig oplossing zie als IK het een beetje edit in FireBug.
sry ik dacht dat ik het ging editen

Laatst bewerkt:
Haha, oké, dat is een misverstandje.

Maar, nogmaals dus ik denk ik dat je gewoon een vaste width aan de tabel moet geven om te zorgen dat een cel geen twee regels kan bevatten.

maar als je de tabel een vaste breedte en de gegevens zijn breder dan komt het toch juist op 2 regels?

Tsja, dan zul je een beperking moeten geven aan de data die erin kan.

maar waarom is het niet gewoon mogelijk dat alles op 1 regel staat?

I GOT IT!!!!!

Zat net even een ander topic door te bladeren, waar er laatst een vraag voorbij kwam die hier wel een beetje op lijkt... Daar gaf onze enige echt CSSgoeroe (oh nee, csshunter ;)) deze CSS eigenschap...

Komt ie hè:

Code:
td {
  white-space: nowrap;
}

Die had ik net al even geprobeerd, maar ik had no-wrap gedaan. Dat werkte niet.

wat een toeval ik had net dit gevonden:
link
en dan even doorscrollen tot: nowrap
en: het werkt!
alleen als je weer even naar mijn website gaat ziet het er nog niet helemaal goed uit....

Laatst bewerkt:
Ik heb even wat online gezet, zodat je even kunt zien hoe je het zou kunnen maken.

Je moet er wel even op letten dat je HTML echt een vreselijke rommel is. Heel veel <td>'s worden niet afgesloten, je body en html worden niet afgesloten, je kunt niet twee keer dezelfde ID hebben, etc.

[EDIT]
Zag nu je edit pas.

Dat komt omdat een button hoger is dan een normale regel tekst. Ik heb er gewoon tekstlinks van gemaakt. De ID's heb ik alleen niet aangepast.
[/EDIT]

[EDIT]
Oeps, ik zal ook nog even de link geven:

www.erikbooy.nl/Overige/ecross/scroll.php
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt,
alleen als je nu in de stand zit dat het mogelijk is om iets te wijzigen
( ?show=select in de url) heb je natuurlijk wel een button nodig of kun je ook een link als submit gebruiken?

Je werkt met GET, dus je hebt helemaal geen formulier nodig, want alle data wordt door het script toch uit de url gehaald. Je kunt dus gewoon een simpele link gebruiken.

maar in de "wijzig modus" (*klik*) heb je invoer velden.
nu heb ik zelf al een code hiervoor gevonden:

HTML:
<form method=GET action="schippers.php" id="myform">
<input type=hidden name="Country" value="Domestic">
<input type=hidden name="M" value=2>
<input type=hidden name="P" value=3>
<input type=hidden name="O" value=0>
<input type=hidden name="OZ" value=42154
<input type=text name="DZ" value="30134">
</form>
<a href='javascript: document.getElementById("myform").submit();'>Submit</a>

Laatst bewerkt:
Dat kan ook, maar de pagina die ik online heb gezet bevat geen invoervelden, dus hoeft er ook geen form op te staan.

Als gebruikers data moeten kunnen invoeren, dan kun je het inderdaad zo doen.

Je moet er wel even op letten dat je overal quotes gebruikt (4x bij value en 1 keer bij type) en dat je de inputs allemaal ook afsluit (regel 6).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan