• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scrolldown beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

nizinny1964

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo,
Ik heb een bestandje in excel gemkaat.
Er zit een scrolldownmenu in met daaronder allerlei namen van mensen staan.
Als ik nu de cellen beveilig (blokkeer) en daarna het werkblad, dan zijn de cellen inderdaad beveiligd maar het scrolldownmenu werkt niet meer.
Is er een manier dat ik wel alles kan beveiligen en dat het scrolldownmenu ook nog werkt, maar dat de namen van de mensen ook zijn beveiligd?

gr. Nizinny1964

Hoi,

Eerst de beveiliging van het blad opheffen, dan op de cel met het scrolldownmenu gaan staan, rechtermuisknop klikken, celeigenschappen kiezen en in het laatste tabje de beveilging van de cel uitvinken. Daarna het blad weer beveiligen en hopataa.:D Ga er dan wel van uit dat je de bron, waar de namen vandaan komen, wel op beveiliging hebt staan.

Laatst bewerkt:
Uw oplossing werkt niet!

Zodra je gaat beveiligen werkt scrolldownmenu niet meer.

Daar moet toch iets op te vinden zijn?

gr. Nizinny1964

Gaat het om een keuzelijst of om een gevalideerde cel? m.a.w. heb je met de werkbalk "Formulieren" een keuzelijst gemaakt of heb je de betreffende cel gevalideerd met een lijst?

Laatst bewerkt:
Hallo,

is inderdaa een keuzelijst via formulieren.
onder pijltje staan alle namen met top10 en catergorien etc.

Je zegt "onder pijltje staat enz.". Is het een keuzelijst met invoervak?
Als dit het geval is moet je de de cel die gekoppelt is, waar de keuze in geplaatst wordt, met rechtermuisknop, celeigenschappen opvragen kies dan bescherming en dan geblokkeerd en verborgen uitvinken.

Hoi nizinny1964,

Vanaf Office 2003 heeft Excel (versie 11) diverse extra mogelijkheden wat betreft het beveiligen van een werkblad en toch beschikbaar stellen van functies. Met welke versie van Excel werk jij?

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan