SD kaartje bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een SD kaartje (=kaartje1) in m'n telefoon zitten, en dat wilde ik vervangen door een SD kaartje van 64Gb (=kaartje2)

Maar met het overpompemn van alle gegevens bemerkte ik, dat dat niet zomaar zonder slag of stoot ging.

Kaartje1 is geformatteerd met FAT32 en kaartje2 heb ik zelf geformatteerd naar NTFS.

(Kaartje1 kon ik niet formatteren, want dat stond vol met data)

Zijn er soms andere, betere wegen om die kaartjes te kopieren? (ze moeten zich toch als gewone hardisks gedragen)

MVG
Dukkel

Wellicht handig om erbij te vermelden wat je hier bedoeld met slag en stoot.

Ik ga ervan uit dat je maar 1 kaartlezer hebt op je PC: maak een map aan waarin je de inhoud van kaartje 1 zet, formatteer kaartje 2 naar FAT32 en zet dan de inhoud van de map op kaartje 2.

Dit alles onder voorbehoud dat je telefoon geen problemen heeft met het herkennen van een 64GB FAT32 kaartje.

Wellicht handig om erbij te vermelden wat je hier bedoeld met slag en stoot.

Ik bedoel, de data werd maar gedeltelijk gekopieerd.

MVG
Dukkel

Yep, wat gaat er fout ?

Okay, de data werd maar gedeeltelijk gekopieerd. Ik heb wel 3 a 4 keer het kopieren opnieuw moeten inzetten, toen was het nog niet geheel klaar

Ik ga ervan uit dat je maar 1 kaartlezer hebt op je PC: maak een map aan waarin je de inhoud van kaartje 1 zet, formatteer kaartje 2 naar FAT32 en zet dan de inhoud van de map op kaartje 2.

Dit alles onder voorbehoud dat je telefoon geen problemen heeft met het herkennen van een 64GB FAT32 kaartje.

Inderdaad, ik heb een directorie op m'n bureaublad aangemaakt, daar de data naar toe gekopieerd.
En toen zag ik dat het slechts een gedeelte van de data was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de SD kaart in een kaartlezer gedaan? (eventueel in een micro-SD houder)
Via de telefoon rechtstreeks hoor je wel eens vaker problemen.

Hallo Andre@home
Nee, ik heb hem uiteindelijk in een kaartlezer gedaan (in een Micro-SD houder), toen ging het wel iets beter.
Maar niet zoals, dat je data van een Harddisk overpompt.
Ten eerste: Veel trager,
en
ten tweede: De data werd lang niet in z'n geheel gekopieerd.

Zou het soms te maken hebben met dat de SD kaart niet geformatteerd is net als m'n harddisk.
Of is het gewoon omdat de SD-Kaart stomweg veel trager is? (ik gis maar wat)

Trouwens het meer terug kopieren van de directorie op m'n bureaublad naar de nieuwe SD kaart, gaf dezelfde problemen,
(de tweede kaart was wel NTFS geformatteerd net als mijn Harddisk)

MVG
Dukkel

Kan trager zijn, maar zou moeten copyen. Probeer anders map voor map ipv alles tegelijk....

Misschien is het aan te bevelen om het heel simpel houden?
Laat het nieuwe kaartje even buiten beschouwing en stop het oude kaartje in de telefoon.
Hang de telefoon met een usb kabeltje aan de computer en kopieer simpelweg in de Windows verkenner alles vanaf het kaartje naar een mapje op je computer (of meerdere mapjes als het op je telefoon ook in verschillende mapjes op het kaartje stond). Simpel houden dus en de mapjes vanaf het kaartje naar je computer kopïeren.

Formatteer het nieuwe kaartje eerst weer naar FAT 32, want ik kan mij niet voorstellen dat je op je telefoon zeer grote bestanden gaat gebruiken.
Plaats nu het nieuwe kaartje in de telefoon en kopieer alles via de Windows verkenner naar je nieuwe kaartje.

En ja, afhankelijk van merk en type SD kaartje kan het kopieren lang duren, daarom kost het ene 32 gig kaartje 14,95 en een ander 28,95. Waarom? Lees dit maar even door : Klik

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,
Zo heb ik het dan ook (bijna) gedaan.
Alleen ik heb die kaartjes geformatteerd, omdat alles zo sloom ging. Maar nu begrijp ik dat die kaartjes gewoon niet zo snel zijn.
Bedankt ik heb het proces nu achter de rug. ik ga nu jouw link lezen.

Bedankt.
MVG
Dukkel

Hallo gast0225,

Ik heb het factuur er nog eens bij getrokken, om meer over die SD-kaart te weten.

Het is een:

Kingston Class 10 SD 64Gb MicroSDHC + Adapter de verkoopsprijs dan ook maar even € 15,05 incl. BTW !!!!

Volgens de specificatie zou het dus wel goed moete zitten, toch?

MVG
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan