searching for boot record

Status
Niet open voor verdere reacties.

sardonix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik krijg een pc niet meer opgestart:
Hij start op, dan kom ik op een zwart scherm waar alle instellingen staan in witte letters (BIOS overzicht??)
daaronder prijkt de regel

Searching for boot record from IDE-0..OK

Nou en daar blijft hij ook staan (niet verder doorstarten).........zou er wat overleden zijn?
Of heb jij een tip?

(Windows XP-pro, ECS k7S5a moederbord.)

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer heb je dit probleem?
Ik heb dit ook gehad met hetzelfde moederbord maar toen moest ik in het bios mijn cpu lager zetten :( misschien een beetje raar maar was wel zo ...
Welke cpu heb je?
En hoe ik het verholpen heb?een cooler op het chipset van het moederbord....

Sinds gisteren (het is de pc van m'n zoon)
zit een XP 2000 in 512Mb DDR dane elec, Coolermaster koeler, Maxtor 60Gb, 350 W kast.

Spul is allemaal los gekocht paar maanden oud.

troubles al met ECS:
Niet stabiel op 133/133 oplossing was:
niet werken op SDRAM > DDR moeten kopen
Al twee keer de default settings automatisch gereset (verkeerde FSB, en datum)

dat is dus hetzelde probleem als mij maar ik had ddr erin zitten en was nog steeds niet stabiel.
Probeer de processor eens wat lager te zetten, in het bios niet op 133/133 maar op 100/100.
Toen deed hij het bij mij wel.

Ik kom dus niet meer in de BIOS, als ik tijdens opstarten op F8 druk gaat hij naar dat zwarte scherm met de opsomming van allerlei instellingen.
bij constant op F8 drukken verschijnt een blauw nieuw venster met:
Select first boot device
(volgorde)
Floppy
IDE-0
CDROM

daar doe ik dan maar escape maar dan zit ik weer op dat zwarte scherm met z'n tekst en kan ik verder niets : (

ja dat klopt je moet op del drukken om naar het bios te gaan en F8 is voor een boot scherm.... :)

Nou Arjan ik weet niet wat ik nu weer gedaan heb, maar hij ziet de harde schijf niet meer in het boot menu.

Ook bij "select first boot device" is de optie IDE-0 verdwenen om te kunnen selecteren.

Dus windows kan niet geinstalleerd worden : (

hmmm.... Probeer eens het bios te resetten. Door kast open te maken en de jumper te gebruiken van clear cmos. En anders.... zal er iets met de HD zijn...

Daar kom ik met mijn HW kennis

Maar volgens mij kan hij niet meer vinden waarvanuit hij moet opstarten. En nu je zegt dat je de HD niet meer kan selecteren denk ik eerder dat je HD zijn beste tijd heeft gehad.

Ik kan me vergissen hoor:).

Niet gaan klooien in de bios als je er via f8 wat in wil wijzigen.!?

Batterijtje van plankie trekken... nachie laten staan.

A flop met Dos erop of win98 opstartschijf. Dan via fdisk kijken of je een harde schijf hebt. (geen id of je fat of ntfs gebruikt). Is het fat dan Fdisk/mbr voor een nieuw meester opstart dingetje. Anders via win xp cd opstarten en opnieuw installeren of mischien herstellen als dat mogelijk is met xp.

in bios

1 st boot device = Floppy
2 nd boot device = 1st ide

Alleen 1st boot device = cd rom veranderen

bij de weg.

Maar als ik zo lees dat je al vaker problemen met het mb hebt gehad hoop ik voor je dat ie nog a ok is .

succes

10 (-20) minuutjes is meestal ook goed hoor
PLEASED.GIF
.

Re: Daar kom ik met mijn HW kennis

Geplaatst door C'mon
Niet gaan klooien in de bios als je er via f8 wat in wil wijzigen.!?

A flop met Dos erop of win98 opstartschijf. Dan via fdisk kijken of je een harde schijf hebt. (geen id of je fat of ntfs gebruikt). Is het fat dan Fdisk/mbr voor een nieuw meester opstart dingetje. Anders via win xp cd opstarten en opnieuw installeren of mischien herstellen als dat mogelijk is met xp.

in bios

1 st boot device = Floppy
2 nd boot device = 1st ide

Alleen 1st boot device = cd rom veranderen

bij de weg.

Maar als ik zo lees dat je al vaker problemen met het mb hebt gehad hoop ik voor je dat ie nog a ok is .

succes

Bedankt voor je antwoord. Maar ik ben niet zo handig met die dingen : (
Heb hem vanmiddag even naar de winkel gebracht waar ik altijd mijn spullen koop.

Het was zoals jij omschreef. De harde schijf kwam weer te voorschijn met dat fdisk commando.
De bootsector van XP was corrupt. Ik heb dus weer thuis gekomen C moeten formateren en XP opnieuw geinstalleerd. En hij draait alweer.
De winkel rekende trouwens geen kosten....garantie.

Bedankt voor jullie meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan