Selecteer tussen 3e en 4e ;

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crizke

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo

Ik ben bezig aan een programma dat een textbestand zou moeten overlopen op mijn c-schijf als ik op een knop duw.

Het opent het text bestand en dan zou het rij per rij moeten bekijken als er een "I" vooraf staat.
Bij een "I" moet hij zich positioneren vanaf de 3e " ; " en de getallen selecteren die er staan tot de 4e " ; ".

Als hij dit geselecteerd heeft, moet hij in mijn database hetzelfde bestand zoeken en de checkbox hierbij selecteren en overgaan naar de volgende rij.
De data waarin hij hetzelfde deel moet aan checken staat klaar uit gegevens die uit TabelData op werden gehaald.

Is dit mogelijk ?

Het tekstbestand staat op C:\Home\Private\NewScans.txt

Vb van een rij in dit bestand is...

I;05/29/2013;06:54:35;8710562161218;1;801;1;;1

Hij zou dus 8710562161218 moeten selecteren en dit gaan zoeken in de db...

Thnx

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp heb je .txt bestand die geopend moeten worden, exporteren naar Excel en dan de regels met een 'I' splitsen.
Vervolgens moet de checkbox met de gesplitste waarde aangevinkt worden in een ander Excel bestand?

Is het dan niet handiger om vanuit het bestand met de checkboxen een module te maken die de .txt importeerd?
Of is de gesplitste waarde een Excel bestand.
Zo ja, hoe weet de module welke checkbox gevinkt moet worden?

Neen, excel moet er niet aan te pas komen.

De database werkt zo:
* Bij openen geeft hij formulier weer waarop je kan selecteren op datum. Door het selecteren op datum komt er een query te voorschijn van een tabel.
* De normale procedure was vroeger dat ik elke regel afzonderlijk mijn selectie vanuit het txt-bestand manueel ging doen; dus ik opende het txt bestand, selecteerde hetgeen tssn 3e en 4e " ; " stond en kopieerde dat naar een keuzelijst "SelBarc" en deze gaf mij de juiste selectie door in de tabel te gaan zoeken op EtBarc, ik vinkte deze aan en ging over naar de volgende selectie.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik deze procedure kan automatiseren.
Dus dat het programma zoekt op i, als er een i staat moet hij het getal tssn de 3e en 4e ";" kopieren en vinden in de tabel op EtBarc, de selectie aanvinken en overgaan naar de volgende regel met i ...

Voor enkele regels kan ik dit manueel doen, maar bij een lijst van laat staan 450 regels is dat net iets te veel :D

Mvg

Dan ben je denk ik op het verkeerde adres, VBA is voor Office applicaties...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan