selecteren in listview

Status
Niet open voor verdere reacties.

satg

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
11
ik werk met visualbasic 2008 express
en heb al een paar dingen uit het forum uitgeprobeerd
het is de bedoeling dat het een pokerspel word met verschillende modussen
dit is het forum waarin je de modus selecteerd
Code:
Imports System.IO
Imports Microsoft.VisualBasic.FileIO
Public Class Form2

    Private Sub Form2_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim objParser As New TextFieldParser("C:\s.a.t.g\pokerspel\maps\mapindexpoker.satg.txt")

        objParser.Delimiters = New String() {";"}

        Do While Not objParser.EndOfData
            Dim strVelden() As String = objParser.ReadFields
            Dim objListViewItem1 As ListViewItem
            objListViewItem1 = ListView1.Items.Add(strVelden(1), strVelden(0), strVelden(2))
            objListViewItem1.SubItems.Add(strVelden(1))
            objListViewItem1.SubItems.Add(strVelden(2))
            objListViewItem1.SubItems.Add(strVelden(3))

        Loop
    End Sub

End Class
ik hoop dat iemand mij kan helpen met een code die weet welk item geselecteerd is
 
Dit kan met een vrij simpele code

Code:
Dim SelectedItem as string
Dim selectedindex as integer
selectedindex = listview1.selectedindices(0) 'hiermee zet je de index van het geselecteerde item in de selectedindex integer
Selecteditem = listview1.items.item(selectedindex) ' in selecteditem komt nu de inhoud van de eerste kolom van de geselecteerde rij  in de listview.
Dim subitem1text as string 
subitem1text = Listview1.items.item(selectedindex).subitems.item(X).text 'hiermee krijg je de tekst uit een subitem van de listview. je moet wel in de plaats van X de index van het subitem neerzetten 
' je kan ook ineen keer dit gebruiken in één zin
MsgBox(ListView1.Items.Item(ListView1.SelectedIndices(0)).SubItems.Item(1).Text)
 
lukt niet

Dit kan met een vrij simpele code

Code:
Dim SelectedItem as string
Dim selectedindex as integer
selectedindex = listview1.selectedindices(0) 'hiermee zet je de index van het geselecteerde item in de selectedindex integer
Selecteditem = listview1.items.item(selectedindex) ' in selecteditem komt nu de inhoud van de eerste kolom van de geselecteerde rij  in de listview.
Dim subitem1text as string 
subitem1text = Listview1.items.item(selectedindex).subitems.item(X).text 'hiermee krijg je de tekst uit een subitem van de listview. je moet wel in de plaats van X de index van het subitem neerzetten 
' je kan ook ineen keer dit gebruiken in één zin
MsgBox(ListView1.Items.Item(ListView1.SelectedIndices(0)).SubItems.Item(1).Text)

zo simpel is het niet als ik deze manier gebruik is er altijd het zelfde probleem:Error 1 Value of type 'System.Windows.Forms.ListViewItem' cannot be converted to 'String'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan