• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie met begin vaste Cel en variable eindCel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Harry,

Als je in de file op blad 1 de knoppen in druk wordt het sorteren goed uit gevoerd,
Als naar blad 2 gaat en op de knop drukt, moet deze eerst sorteren op;

Range("H5:M" & Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Sort [j5], , [k5], , , , , xlNo
Range("H12:M" & Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Sort [L12], , [K12], , , [H12], , xlNo

Maar dan wordt deze niet bovenaan neer gezet..?
Gr
 
Waarop zijn de gegevens in blad2 gebaseerd, je kan anders het samenvoegen d.m.v. een macro i.p.v. formules en dan sorteren.
 
Hi Harry,

gegevens is een voorbeeld,
De gegevens worden hier (scores) handmatig ingevuld, dit is verdeeld over verschillende groepen (bladen) (staat nml nog meer teks op die de groepen en uitleg weergeeft.)
het voorbeeld geeft een goed beeld van de opzet, (alleen dan groter opgezet)

Ik heb geprobeerd dit met een macro (handmatig opnemen) te doen maar liep tegen vergelijk bare problemen op omdat ik de eindcel in een marco niet kon bepalen (alleen de gevulde velden selecteren)
Deze moet ik dan per groep uitvoeren.
De opzet was om alle marco's per groep te koppelen zodat ik in 1 keer een uitslagen lijst krijg met alle groepen.
Gisteren nog even mee bezig geweest maar kom er niet uit, maar ik heb nog 2 weken voordat dit gaat gebeuren.

Gr
Hbot
 
Kijk eens of het hiermee lukt.
Code:
Sub Sort()
'
' Sort Macro
' Sorteren, selecteer alle gevulde cellen en sorteer eerst op kolom J en dan op K
'Hierna sorteren op de  gevulde blauwe cellen dan op eerst kolom L en dan K


Dim cl As Range
On Error Resume Next
With Sheets("Blad1")
 .Range("B5:G27").SpecialCells(4) = 99 ^ 99
 .Range("J5:O27").SpecialCells(4) = 99 ^ 99
End With
With Sheets("blad2")
    .Range("H5:M" & .Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Sort .[j5], , .[k5], , , , , xlNo
    .Range("H12:M" & .Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Sort .[L12], , .[K12], , , .[H12], , xlNo
End With
 For Each cl In Sheets("blad1").Range("B5:O27")
  If cl = 99 ^ 99 Then cl.ClearContents
 Next cl
End Sub
 
Hallo Harry,

Ziet er raar uit, maar wel begrijpelijk.
In de testfile werkt deze perfect,
In mijn file die toch iets complexer is blijft het probleem dat de uiteindelijke sortering niet boven ingezet wordt.

Voorlopig zal ik als de lijst compleet is en ik precies weet welke velden gevuld zijn (geen lege velden meer) een macro maken waarin ik de sortering uitvoer, dit werkt goed.
Moet alleen even wachten..
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Ik ga nu verder met de volgende uitdaging alle deelnemers een mail versturen met een worksheet.

Gr
Hbot
 
Als het origineel afwijkt van de testfile, en je kan het zelf niet aanpassen, zul je dat bestand moeten plaatsen?
Uiteraard zonder gevoelige info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan