Hallo,
Ik ben een Excel aan het maken voor de korfbalvereniging als we een avond klaverjassen.
Ik wil deze maken zoals ook de puntentelling gedaan wordt.
Bijgevoegd een maand (namen zijn aangepast in speler 1, etc) Waarop de punten van de 3 ronden genoteerd kunnen worden.
Tevens het selectievinkje vooraan of een persoon die avond mee doet.
In het voorbeeld heb ik 3 spelers aangevinkt dat ze mee doen.
Bij een uitvalbeurt geeft de speler aan met wie hij "meespeelt", dus dezelfde punten krijgt.
Een uitvalbeurt krijg je als er bijvoorbeeld 5 spelers zijn, dan zit er dus 1 naast die ronde.
In het veld met wie wordt de naam ingevuld en bij punten het aantal punten wat de betreffende speler heeft.
Nu wil ik dat er een selectie komt van de namen die gekozen kan worden die meedoen die avond. Ook wil ik graag dat dan de punten automatisch worden ingevuld.
Dat laatste zal nog wel lukken, maar het kiezen van de namen dat lukt mij niet.
Ik wil het wel graag zonder macro of VBS, dus alleen met formules.
Kan dat? en zo ja, wie heeft er voor mij een oplossing?
Groetjes
Peter
Ik ben een Excel aan het maken voor de korfbalvereniging als we een avond klaverjassen.
Ik wil deze maken zoals ook de puntentelling gedaan wordt.
Bijgevoegd een maand (namen zijn aangepast in speler 1, etc) Waarop de punten van de 3 ronden genoteerd kunnen worden.
Tevens het selectievinkje vooraan of een persoon die avond mee doet.
In het voorbeeld heb ik 3 spelers aangevinkt dat ze mee doen.
Bij een uitvalbeurt geeft de speler aan met wie hij "meespeelt", dus dezelfde punten krijgt.
Een uitvalbeurt krijg je als er bijvoorbeeld 5 spelers zijn, dan zit er dus 1 naast die ronde.
In het veld met wie wordt de naam ingevuld en bij punten het aantal punten wat de betreffende speler heeft.
Nu wil ik dat er een selectie komt van de namen die gekozen kan worden die meedoen die avond. Ook wil ik graag dat dan de punten automatisch worden ingevuld.
Dat laatste zal nog wel lukken, maar het kiezen van de namen dat lukt mij niet.
Ik wil het wel graag zonder macro of VBS, dus alleen met formules.
Kan dat? en zo ja, wie heeft er voor mij een oplossing?
Groetjes
Peter