• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie met voorwaarden

laforge2

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Ik ben een Excel aan het maken voor de korfbalvereniging als we een avond klaverjassen.
Ik wil deze maken zoals ook de puntentelling gedaan wordt.
Bijgevoegd een maand (namen zijn aangepast in speler 1, etc) Waarop de punten van de 3 ronden genoteerd kunnen worden.
Tevens het selectievinkje vooraan of een persoon die avond mee doet.
In het voorbeeld heb ik 3 spelers aangevinkt dat ze mee doen.
Bij een uitvalbeurt geeft de speler aan met wie hij "meespeelt", dus dezelfde punten krijgt.
Een uitvalbeurt krijg je als er bijvoorbeeld 5 spelers zijn, dan zit er dus 1 naast die ronde.
In het veld met wie wordt de naam ingevuld en bij punten het aantal punten wat de betreffende speler heeft.
Nu wil ik dat er een selectie komt van de namen die gekozen kan worden die meedoen die avond. Ook wil ik graag dat dan de punten automatisch worden ingevuld.
Dat laatste zal nog wel lukken, maar het kiezen van de namen dat lukt mij niet.
Ik wil het wel graag zonder macro of VBS, dus alleen met formules.
Kan dat? en zo ja, wie heeft er voor mij een oplossing?

Groetjes
Peter

Bijlagen

je selectie lijstje maak je met de filterfunctie en op basis van de checkbox als criterum

Code:
=FILTER(B4:B43;A4:A43=WAAR)

Daarna kun je een gegevensvalidatie lijst maken op kolom I / Met Wie. Type lijst met als bereik $N$3#

het hekje zorgt dat de lijst dynamisch wordt aangepast op basis van de uitkomst van de filter functie
die heb ik in Cel N3 gezet als voorbeeld.

tot slot kun je dan middels een X.Zoeken functie de score opzoeken.

Bijlagen

Kijk hier eens, misschien kan je hier iets mee.

@roetjongman, Ziet er goed uit, hier kan ik wel wat mee.
Ik was te vergeten te vermelden dat het maar voor 1 ronde ging, dus niet alle ronden.
In jouw geval telt hij van iedere ronde de punten op.
Maar daar kom ik wel uit. Dank je wel.

@Tech8, ik ga er naar kijken, is natuurlijk niet DE oplossing die ik zoek, maar kan er mogelijk wel dingen uithalen.. Er wordt niet gespeeld met een notebook of zoiets. Er is er 1 die de totaal scores bijhoudt. We schrijven het gewoon op papier, en leveren dit dan in, waar de eindscores dus in Excel wordt verwerkt.

Terug
Bovenaan Onderaan