ha Bartuls,
Ik zal proberen zo helder mogelijk proberen uit te leggen wat ik wil hebben.
1) Een database met daarin opgeslagen gegevens over projectbladen. Onderdeel van deze gegevens is de locatie waar het projectblad op de harddisk staat.
2) Een zoek systeem waarmee in de database gezocht kan worden naar die projectbladen
Het zoeken wil ik doen op basis van enkele criteria, bijvoorbeeld (dit zijn de onderdelen van het schakelbord):
1) Op titel
2) Op projectnummer
3) Op vakgebied
De resultaten wil ik niet in een rapport hebben, dat kan ik namelijk alleen maar uitprinten. Nee het moet in een accesstabel zijn, want via een script heb ik voor elkaar gekregen dat wanneer een record in de database gevonden wordt, er bij het gevonden record een knop verschijnt met 'openen' waarmee het projectblad (een pdfje) wordt geopend. Dat kan (zover ik weet niet) met een rapport.
Het zoeken op titel of projectnummer is niet moeilijk: via like in de criteria van de sql krijg ik een popup waarin ik een zoekterm kan invoeren waarop gezocht wordt. Echter bij vakgebieden wordt het lastiger, deze zijn namelijk vast (en opgeslagen in een tabel). Ipv van een popup waarin ik een zoekterm kan invoeren, wil ik een popup hebben met een lijst waarin ik een vakgebied kan selecteren en ik daarna een selectie uit de database krijg waarin alleen de projectbladen van het geselecteerde vakgebied worden getoond.
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben,
Nogmaals ontzettend bedankt voor het helpen.