• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie uit excel in html

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaissier

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2004
Ik heb in excel een kleine tabel gemaakt waarbij een berekening gemaakt wordt door waarden in een aantal cellen in te vullen. Deze tabel wordt door meerdere mensen gebruikt als een simpel berekeningsprogramma. Ik heb de tabel uit excel omgezet naar html zodat alleen de tabel zichtbaar is en niet de hele werkmap. Dit heb ik gedaan met excel 2000, inmiddels heb ik de 2003 versie. Als ik nu de html open dan geeft hij ipv mijn tabel een vak aan met een rood kruisje in de linker boven hoek. Heeft iemand een idee hoe ik mijn tabel gewoon weer kan geven?

Ik heb al geprobeerd met excel 2003 een zelfde tabel te maken, maar dat werkt ook niet goed. Ik heb in de tabel 4 cellen waar waarden ingevoerd moeten worden en de rest van de cellen heb ik geblokkeerd. Op het moment dat ik in 2003 alles blokkeer behalve die 4 cellen dan kan ik geen selectie maken voor het opslaan als webpagina, dan slaat hij de gehele werkmap op. Ik wil alleen de tabel in mijn internet explorer zien.

En die oude tabel kan je wel openen in 2003.
Zo ja doe dat dan eens, sla het als 2003 bestand op.
Probeer nu het 2003 bestand eens naar html te zetten.

Als ik de tabel met 2003 open en dan als html probeer op te slaan dan krijg ik behalve mijn tabel ook de rest van de werkmap mee. Dit komt volgens mij doordat de werkmap beveiligd is (dit is ook de bedoeling).

Je kan selecteren welke cellen gebruikers kunnen selecteren als ze het bestand openen. Zodra ik instel dat dit alleen de niet-geblokkeerde cellen zijn, dan kan ik bij opslaan als webpagina niet het selectievakje met opnieuw publiceren van de selectie niet gebruiken omdat ik niet mijn tabel kan selecteren, maar slechts de ongeblokkeerde cellen. Mijn tabel is 8x4 cellen en daarvan mogen maar 4 cellen gewijzigd worden.
Het enige wat ik dat kan doen is dus de hele werkmap opslaan en dat wil ik juist niet.

Als ik de beveiliging eraf haal, dan kunnen mensen weer gaan klooien met de tekst in de andere cellen.

De tip van Jeroen was wel een goeie, alleen had ik dat probleem met de werkbalk al opgelost door de html in word te openen en daar de werkbalk te verwijderen en weer als html op te slaan.

Als iemand nog een ander idee heeft hoor ik dat graag.

Voor de duidelijkheid een link naar mijn html-bestand zoals hij moet worden.

http://home.kabelfoon.nl/~vaissier/excel/Buitenluchtrooster.htm

Het enige wat ontbreekt is de beveiliging. De witte cellen zijn degene waar invoer mogelijk moet zijn, de blauwe geeft de uitkomst en de gele cellen zijn er voor de informatie.

Als ik de beveiliging er op zet dan moet ik dus kiezen dat ook de beveiligde cellen geselecteerd kunnen worden, anders krijg ik mijn tabel niet geselecteerd voor het opslaan als webpagina.
Als ik dat doe dan is dit het resultaat:

http://home.kabelfoon.nl/~vaissier/excel/Buitenluchtrooster2.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan