Selectievakje in enquete Word 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rezi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rezi

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2013
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het gebruik van selectievakjes in Word 2007.
Ik ben een enquete aan het maken die we zowel willen printen als digitaal kunnen versturen.
Na het zoeken waar de oude selectievakjes waren gebleven in Word 2007 heb ik ze via een tabel in mijn Word-bestand ingevoegd. Als ik het document beveilig zijn ze inderdaad aan te klikken.
Maar ik wil dat maar één van de opties is aan te vinken ('er is maar één antwoord mogelijk') in een vijfpuntsschaal (onvoldoende / matig / normaal / goed / zeer goed).
Hoe kan ik instellen dat er maar één vakje is aan te vinken per vraag?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Rezi

Kijk eens in dit draadje, wellicht is deze techniek wat voor je.

Beste Michel,

Helaas is dat niet het antwoord wat ik zoek.
Het ging in dat onderwerp over het beveiligen/vergrendelen van het document, maar niet hoe je het instelt dat van de 5 selectievakjes er staat maar één aangevinkt mag worden.
Ik kan niet overstappen naar uitklapveldjes, want het document moet zowel geprint uitgedeeld worden als digitaal in te vullen zijn.

Vriendelijke groet,
Rezi

Dan heb je mijn documentje niet bekeken.... Dat is namelijk een digitaal te versturen invulformulier. Overigens werkt zo'n selectie alleen als het document beveiligd is, dus het heeft wel degelijk met elkaar te maken :)

Dat heb ik inderdaad niet gezien!
Ga ik nog een keer kijken, alvast bedankt.

Als ik het zo bekijk lijkt het verschil te zitten in de keuzerondjes t.o.v. selectievakjes... Ik geloof dat ik daar de fout gemaakt heb. Klopt het dat het verschil is dat keuzerondjes de invuller dwingen om één antwoord aan te kruisen en dat bij selectievakjes alle vakjes aangekruisd kunnen worden? Of maakt dat niet uit en heb ik ergens een instelling niet goed staan?

Het zou niet heel veel uit hoeven te maken, al kun je nog discussiëren over het gebruik van selectievakjes en keuzerondjes. De algemene sensus is toch dat je selectievakjes gebruikt voor meervoudige keuzemogelijkheden (werk op ma+di+wo+vr) en keuzerondjes voor enkelvoudige opties (Getrouwd/Samenwonend/Zelfstandig/Weet niet). Dus in jouw geval zou ik zeker keuzerondjes gebruiken. De variant die ik in het formulier gebruik is gebaseerd op HTML optierondjes. Die hebben een unieke naam en een HTMLName. Zo heb ik 3 keuzerondjes met de namen <optAlineaopmaak_Geen>, <optAlineaopmaak_Basis> en <optAlineaopmaak_Veel> die allemaal gelinkt zijn aan de HTMLName <Alineaopmaak_regelafstand>. En daardoor schakelen ze elkaar uit.
Document is in 2003 gemaakt, en Word 2007 werkt een klein beetje anders (andere objecten) maar het principe is hetzelfde.

Dank voor deze toelichting.
Ik dacht 'even' het bestand op te slaan als HTML, maar die staat er tegenwoordig niet meer bij tussen de opties...
Heet dat tegenwoordig "Word-document met ingeschakelde macro's"?
Of "webpagina"?

Opslaan als HTML hoeft voor het document niet. Maar de optie an sich bestaat nog wel, maar niet meer onder <Opslaan als>. Daar vind je nu alleen nog de document opties. Hij zit nu onder <Opslaan en Verzenden>, en heet nu <Opslaan naar web>.

Hallo Michel,
Zeer bedankt voor je hulp, maar het gaat me toch niet helemaal lukken zo. We gaan het nu via een andere weg proberen en hopelijk scheelt dat tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan