Selectievakje in hoofdtabel verschijnt niet in samenvoegquery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangepast waarin?

Dat bedoel ik niet: wat zou je dan wèl willen zien?

Een vierkantje waarin aangevinkt wordt of het selectievakje BBC van toepassing is of niet. Nu krijg ik enkel 0 of -1 te zien.

En dat klopt ook. In een selectie query kun je de weergave van een Ja/Nee veld nog wel als selectievak laten zien, maar in een Union query, die alleen met SQL is te maken (dat zou al een clou moeten zijn :) ) zie je de feitelijke waarden van het selectieveld, en dat is dus 0 of -1. Je kunt hooguit nog met een Switch functie of een IIF de waarde vervangen door tekst.

Ok, uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ik dit selectievakje in m'n rapport te zien krijg maar dit zou toch geen probleem mogen zijn neem ik aan?

dat is het inderdaad niet; het probleem zelf (niet te zien in een query) is nogal futiel, want waarom zou je een gebruiker met een query laten werken? Geef ze formulieren en rapporten waarin je een Boolean veld wèl kunt koppelen aan een selectieveldje. Dan heb je het probleem niet.

Kan ik soms in je cursus iets terugvinden over die koppeling van een Booleanveld aan een selectievakje?

Niet specifiek, maar heel moeilijk is het ook weer niet. Je hebt dus in je tabel een Boolean veld opgenomen dat je laat weergeven als een selectieveld. Je had ook voor Ja/Nee kunnen kiezen, of Waar/Onwaar. Allemaal lood om oud ijzer, en alleen maar een opmaakschil, want hij slaat altijd 0 of -1 op. In de Union query zie je dus de echte waarden. En die kun je in je rapport weer als Selectievakje laten zien door een Selectievak op het rapport te zetten, en de Besturingselementbron te koppelen aan het veld BBC. Je kunt het veld BBC dus niet naar het rapport slepen (dan zie je Waar/Onwaar) en het type wijzigen, je moet het andersom doen. Eerst het selectievakje op het rapport zetten, en dan de bron koppelen.

Ok Michel ik ga dat zeker vanmiddag eens uitproberen. Moest ik vastlopen lees je het wel, alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan