• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakjes uitlijnen in een cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkerbakgraag

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2015
Berichten
66
Hallo,
het lukt mij niet om selectievakjes uit te lijnen in een cel. Is dat uberhaupt mogelijk zonder macro's?
Ik zou graag kiezen om selectievakjes te centreren in een cel zoals dit ook met tekst kan. Kan dit?

Bij voorbaat dank!
 
Met de pijltjestoetsen kun je ze mooi uitlijnen.
 
Laatst bewerkt:
Met een macro!
 
Ok,
blijkbaar is het niet mogelijk zonder macro. Maar ik heb weinig kaas gegeten van macro's.
Wie kan mij helpen om 120 selectievakjes uit te lijnen in 120 cellen met een macro?
 
Sorry Sylvester,
je hebt gelijk, bij deze.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 185
Ik zie alleen kolom A zonder vinkvakjes en de vraag staat als opgelost? Dus wat nu? Je hebt de oplossing gevonden? Waarom plaats je dat niet even? Dan hebben anderen er ook mogelijk wat aan. Of ?
 
Ik zie alleen kolom A zonder vinkvakjes en de vraag staat als opgelost? Dus wat nu? Je hebt de oplossing gevonden? Waarom plaats je dat niet even? Dan hebben anderen er ook mogelijk wat aan. Of ?


Beste VenA,
bedankt dat je twee aannames en een onterecht verwijt in één zin plaatst.


Dan gaan we nu verder met waar het eigenlijk om ging:
ik zie dat ik inderdaad het verkeerde bestand heb gestuurd. Dat zal ik in de volgende reply plaatsen.
Waarom de vraag als opgelost staat weet ik niet, want hij is nooit opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze het nieuwe bestand met de herziene vraag:

Hoe kan ik (met of zonder macro) de selectievakjes centreren (zowel verticaal als horizontaal) in een cel?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Ramon
 

Bijlagen

  • voorbeeld selectievakjes.xlsx
    61,2 KB · Weergaven: 168
Ik heb deze gevonden. Er staat een voorbeeldbestand.
 
Volgens mij heb ik vier zinnen geplaatst en drie ervan afgesloten met het vraagteken. Op welk verwijt je doelt kan ik even niet vinden net zomin als een oplossing voor jouw vraag;)

Zelf gebruik ik nooit vinkvakken. (een 1 of 0 geeft een mogelijkheid tot filteren vinkvakken niet)

je zal het ergens hier moeten zoeken (de code werkt niet)

Code:
Sub VenA()
  For Each sh In ActiveSheet.Shapes
    If sh.Type = 8 Then sh.Top = sh.TopLeftCell
  Next
End Sub
 
Topleftcell werkt niet in dit bestand, en dat komt doordat sommige selectiesvakjes niet goed genoeg in een cel staan gecentreerd; zodoende nemen ze de topleftcell over van een boven- of onderliggende cel.

Dit moet aardig in de buurt komen voor het voorbeeld-bestand qua rijhoogte en kolombreedte.
Code:
Sub hsv()
Dim sh As Shape, j As Long, jj As Long
jj = 5
j = 0
    For Each sh In ActiveSheet.Shapes
      If sh.FormControlType = xlCheckBox Then
         jj = IIf(jj < 5, jj + 1, 3)
         If jj = 3 Then j = j + 1
         sh.Top = Cells(j, jj).Top + Cells(j, jj).RowHeight / 2 - sh.Height / 2
         sh.Left = Cells(j, jj).Left + Cells(j, jj).Width / 2 - sh.Width / 2
      End If
    Next sh
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je: 'hartstikke...'? ;)
Graag gedaan.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan