Serial ATA HDD gekocht...

Status
Niet open voor verdere reacties.

melslenstra

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2002
Hallo mensen,
Ik heb een serial ATA - HDD gekocht, ervan uitgaande dat die op mijn moederplank aan te sluiten zou zijn. Mn mobo heeft serial ata support en er zaten zelfs keurig twee rode 7-pins sata kabeltjes bij...
Nu heb ik de HDD (Maxtor 160GB...) aangesloten, met één van de twee kabeltjes, op wat volgens het boekje van mn mobo de primaire sata aansluiting moet zijn. Ook de power (gewone molex) aangesloten, maar nou doet-ie-het-niet... :o
Op de HDD zit nog een soortgelijke connector náást de connector waar dat rode kabeltje op past, maar die is 2-3 keer zo breed. Ik vermoed dat dit de serial-ata-power aansluiting is, die ik volgens de winkel niet nodig zou hebben (vanwege die molex aansluiting ;) )...
Ik ga nog wat in het BIOS rondsnuffelen (owja, de plank is ASUS A7V8X deluxe ofzo ;) ) maar ik zou wat informatie willen, bvd Mels Lenstra ;)

S-ata wel in BIOS aangezet?

Drivers voor S-ATA geïnstalleerd?

Geplaatst door Tiborv
S-ata wel in BIOS aangezet?

Drivers voor S-ATA geïnstalleerd?

Ik heb mn PC ff opnieuw opgestart, en toen kwam ie met "No array defined, press ctrl+f to define an array." ofzoiets... Nou, ctrl+f gedaan, toen kwam k in een of ander setup-programma en daar heb ik automatisch een array laten definiëren. In de BIOS rondgekeken maar niks gevonden over sata, dus maar weer laten booten en hij doet het nog niet... (dwz hij verschijnt niet in Deze Computer)

Drivers? Van de HDD, er zat niks bij en zoiets hoeft toch geen drivers meer te hebben? Of bedoel je zodat het mobo in windows die sata hdd's kan laten werken?
Ik haal de CD van het moederplankske maar weer es bij :D ;)

Geplaatst door melslenstra
"No array defined, press ctrl+f to define an array." ofzoiets...
Heb je na dit, de schijf gepartitioneert en geformateert?

Geplaatst door crash

Heb je na dit, de schijf gepartitioneert en geformateert?

nee... hoe? ik bedoel, wáár?
in windows kan ik er niet bij komen (XP) want hij verschijnt niet eens in Deze Computer ;)
het ligt waarschijnlijk inderdaad aan het gebrek aan enige partitie, want hij is factory-new dus nog helemaal blanco ;)
ik ga nog ff wat experimenteren enzo, maar als je tips hebt ben ik dankbaar :D :D :D

je moet hem een exstentie geven 1 of 0 in bios van de raidcontrole (ctrl F) dan 1
chose Perfomance optimeze array
dan ctrl Y (=save)
reboot sysytem
maak hem aan met fdisk

suc6

Okee, ik heb in Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer de optie Nieuwe partitie gevonden, en hij is nu een nieuwe partitie aan het maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan