server 2003 geinstalleerd en nu instellen van ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar bedoel je precies Rogers,

bij scope optie?
daar zie ik nu staan 006 DNS Servers (value) --> 192.168.0.2

bedoel je daar toeveogen?

Precies daar. Check dat DNS overeenkomt met het IP adres van je server en voeg de router optie toe. Dit is het IP van je router

neem aan dat ik in de adapter instelling van de server de dns moet laten staan 127.0.0.1 ? klopt dit?

en dan heb ik heb 003 Router toegevoegd met de ip adres van de router en het werkt!

volgende en denk de laatste hoop ik! is dat als ik windows forewal aan zet dan hebben de client pc geen internet verbinding meer. waarschijnlijk blokeert er iets maar weet niet wat.
weet jij het toevallig Rogers?

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel of je server dan als ISA/Proxy is geïnstalleerd waardoor je clients via de server naar internet verbinden.

Het lijkt wel of je server dan als ISA/Proxy is geïnstalleerd waardoor je clients via de server naar internet verbinden.

als ik mijn server uit zet dus uitschakel dan hebben de pc gewoon internet. is dat wat je bedoelt?

alleen als ik firewall aanzet op de server dan hebben ze geen internet meer.

Heb je ergens een dubbel IP adres in je netwerk?

De proxy functie zou betekenen dat je clients ook geen internet hebben als de server uit staat dus dat is het waarschijnlijk niet.

Windows server 2003? Dat is meer voor bedrijven doe niet moeilijk en stel gewoon een thuisgroep in als je geen verstand heb van dit soort dingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan