server van je pc maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

ik wou graag weten hoe je een soort 'server' van je pc kan maken... het gaat er dan gewoon om dat ik op internet naar een adres (het ip adres?) kan gaan, en daar dan min of meer mijn files kan bekijken? een soort ftp.adres dus...

weet iemand hoe je je pc zo kan instellen dat dit mogelijk is? (als het al mogelijk is?)

excuses voor de onduidelijke vraagstelling, maar ik ben bang dat ik het niet beter kan verwoorden. ik weet ook niet zeker of dit het juiste forum is dus nogmaal sorry :P

het doel is dus eigenlijk dat ik vanaf elke willekeurige pc mijn bestanden op de thuispc kan inzien, en dan zonder een programma nodig te hebben.

groet

Laatst bewerkt:
ik wou dus juist GEEN programma hebben :P toch bedankt allebei, ik ga eens aan de slag met die handleiding.

ohh heb je vraag niet goed begrepen, is het enige wat je wil doen, je bestanden thuis delen??

nee juist niet thuis... ik wil mijn pc openbaar maken... zodat ik zeg maar vanaf een andere locatie naar mijn ip adres (of welk adres het ook zijn moet) kan surfen en mijn bestanden inzien...

webserver is mogelijk via de eerste link die je poste zag ik... het gaat inderdaad vooral om het delen van bestanden via een adres op internet... een webserver dus ja, ik denk dat ik dat meer eens ga proberen... nog tips :O?

Laatst bewerkt:
tips.

1. gebruik de handleiding als rode draad. expirimenteer.
2. documenteer alles goed. voor het geval je hier op terug moet vallen.

succes!!

voor vragen mag je me mailen.

okee bedankt!

ik moet nog heel even wachten, heb namelijk nieuwe pc kast besteld die waarschijnlijk morgen binnenkomt. en dan kan ik mijn oude kast gaan gebruiken om mijn oude pc onderdelen in te bouwen (en daarvan een server te maken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan