Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,
thuis hebben wij enkele computers staan. In de woonkamer, in de keuken en op de studie kamer. Nu zou het fijn zijn dat we op al van deze computers met onze eigen gebruikersnaam kunnen aanmelden. Want nu heeft elke pc Admin als gebruikers naam en alle bestanden staan op de pc zelf. Kan ik een soort van server maken waar dat alle pc's zich op aanmelden en aan hun bestanden kunnen? (Bijvoorbeeld: Ik log in op de pc in keuken, en ik typ een word document en sla het op in mijn documenten. Ik ga naar de pc in de studie kamer, ik log in en kan daar het bestand ook terug vinden in mijn documenten)
Alvast bedankt!

Jens

PS: Alle computers draaien op Windows XP Professional, en hebben pentiums 4 2,60ghz en 512mb ram. De server zou dan een Intel VPRO worden met 3gb ram en Windows XP Professional

Hallo,

Dan zou je moeten gaan kijken voor een server operating system en profielen omleiden naar server.. Want met XP kom je niet ver, dan kom je al aan het sharen, maar denk niet dat je dat wilt gaan doen?

Ik heb nog een Windows Server 2003 Enterprise liggen, die zaten eens bij wat oude computers. Is dat een goed bestuuringssysteem voor de server? En dan al de andere pc's op XP?

ja, maar ik zou liever windows gebruiken, ik ben dat nu gewoon en de meeste programma's waar ik mee werk werken niet op linux

Rechtermuisknop op map -> Eigenschappen -> Delen -> Kies eigenaar -> Delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan