service pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
De automatische windows update willen mij servcice pack 2 laten installeren.
Nu heb ik hier en daar gelezen, dat sp 2 niet echt lekker werkt en dat het installeren geen aanrader is.

Is het verstandig te wachten of mis ik dan ook weer allerlei security updates die ik maar beter wel kan installeren?

groet

Geplaatst door Raimundo
De automatische windows update willen mij servcice pack 2 laten installeren.
Nu heb ik hier en daar gelezen, dat sp 2 niet echt lekker werkt en dat het installeren geen aanrader is.

Is het verstandig te wachten of mis ik dan ook weer allerlei security updates die ik maar beter wel kan installeren?

groet

draai er al mee sinds de NL versie uit is en geen enkel probleem ondervonden
(4 pc's)

Ik heb voordat ik de sp2 heb geinstaleerd eerst een herstelpunt gemaakt op mijn pc.
Als er toch iets niet goed blijkt te werken kan je je pc altijd nog terug zetten op de data voor dat je de sp2 hebt geinstaleerd.
Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden nadat ik de sp2 heb geinstaleerd.
Ik heb eigenlijk ook geen idee welke problemen er kunnen optreden na instalatie.

ik draai probleemloos op 2 pc,c met sp2 een pc met
xp pro en de ander met xp home geen problemen
ondervonden

Silvie en dan maar hopen dat systeem herstel werkt!
SP2 zal veel achter de schermen doen hopelijk, want wat je er van te zien krijgt is alleen maar lowbudget ellende. Progs die bijna al iedereen op zijn computer heeft staan maar dan een uitgeklede krenterige low budget uitvoering. POP-UP prog. bijv.. man man en dan die Fire Wall, slechter kan niet en dat is dan nog een verbetering van de vorige. Dan allerlei uiterst irritante pop-ups nota bene, tussen windows, of je bijv echt wel wil downloaden en ga zo maar door. Een ouwe zeur die je op de meest ongepaste tijden attendeert dat je goed moet uitkijken en je maar een low budget advies geeft. Ik had ook geen problemen wonder boven wonder want in de draadjes kwam je veel ellende tegen. Maar wat gebeurt er? Ik wil een andere (mijn werkcomputer) via een automatische update nb. opgraden naar sp2 en het eind van het liedje is een blauw scherm met wartaal, zoals altijd, maar je kan niet meer in de veilige modus komen etc echt helemaal niets meer, je computer is en blijft plat dat is pas echt veilig!!. Maar bij mij kwam het gelukig in het weekend, maar ik moet wel morgen mijn boekhouden inleveren bij mijn accountant, hopelijk ben ik niet alles kwijt. Ik wil natuurlijk wel het nieuwste van het nieuwste maar bereid je voor op veel ergenis, op gezicht in ieder geval een verslechtering en kwa veiligheid echtwel veilig niemand kan er meer op na een blauw scherm. Het wordt eens tijd voor de popularisatie van een stabiel maar wel op winxp pro gelijkende concurrent. Want na al die jaren is Windows nog steeds harinfarct veroorzaker numero uno... dat word ik goed zat... zeg en nog steeds die blauwe schermen met adviezen die niet uit te voeren zijn en teksten van een ontsnapte doorgedraaide halve malle... daar ga je op een gegeven moment echt niet meer tegen kunnen. Ik zou zeggen je hebt niets aan sp2 maar als het lukt zonder troubles dan zou ik het toch doen want je kunt veel weer uitschakelen(!!) maar je kan volledig, op een ongelegen tijdstip, de ****** inzakken en dan zijn de rapen gaar........en dan ben je echt de eerste de laatste en de enige niet vooralsnog.

Misschien zijn de reacties van de gebruikers in dit topic handig voor je om te lezen / weten?

Pasja wrote:

Er schiet mij nog wat te binnen dat mogelijk ook een (postieve) bijdrage heeft geleverd tot de probleemloze update van SP2:

ik heb geen Norton draaien ! (maar het antivirusprogje van Norman)

Op de Helpmij lezen we toch best wel veel probleempjes die direct of indirect met Norton te maken hebben. Mogelijk speelt Norton ook een -wat negatievere- rol bij / tijdens / na de installatie van SP2 ?

Mogelijk grote onzin die ik hierboven schrijf, maar gelet op het feit dat Norton verrreweg het meest gebruikte antivirusprogje is, zou het zomaar kunnen............ toch?

Precies, uit mijn hart gegrepen

:) wat :)

dat ik grote onzin schrijf, of dat mijn vermoeden misschien een kern van waarheid bevat........... ? :)

Heb sp2 op mijn cmputer gehad en.......en na 2 dagen sukkelen gelijk weer eraf gemieterd :evil:

Heb Norton system works op de pc staan (antivirus - ghost - ect.) en het kan best zij dat die er mede toe bijdraagt dat er problemen zijn, maar als ik dan moet kiezen tussen het verwijderen van sp2 of Norton...... nou dan weet ik het wel :D

grt.

Martin

Oke,

maar bij wie zit dan 't probleem: bij Billy Gaatjes of meneer Norton............ ;)

Allebei, van Gaatjes was het bekend, maar meneer Norton krijgt ook een behoorlijke **** nu

****=een ander woord voor gat

Heb gelezen in de Tips&Trucs van deze maand dat je de beveiliging qua AV en firewall helemaal uit moet zetten alvorens SP2 te installeren. Een aanrader dat blad, met een uitvoerige handleiding hoe SP2 te installeren inclusief info qua slipstreamen.

Dat staat er niet bij als je via de automatische update sp2 intall doet.

sp2

wat een reacties!!
helaas ook nogal tegenstrijdig. Zo ongeveer het hele scala vanaf "geen probleem" tot "nooit doen".
Ik ga het allemaal maar eens rustig bekijken, maar ik heb zo mijn twijfels. Ik heb ook een (wireless) netwerkje draaien met een firewall. Uiteraard een antivirus dingetje draaien.
Al die dingen worden genoemd in relatie tot eventuele problemen. Die sp2 moet dan ook op 2 pc's geïnstalleerd worden, maar ik zit niet echt te wachten op blauwe schermpjes. Ik wacht nog even af denk ik.

in ieder geval bedankt voor de reacties.
ik zet de vraag in ieder geval op "opgelost"

SPOED!!!

Ja en dat blauwe scherm wat je eventueel staat te wachten, daarna kun je dus niets meer met je computer. Ik kom net van mijn praktijk waar ik heb geprobeerd om met de cd-rom opstart in het install menu te komen. Alles goed ingesteld en dan komt de mededeling klik op een willekeurige toets om van cd-rom te starten en dan krijg je toch het blauwe scherm. En denk niet dat is kok weer met zijn gezeik, toets maar ff c0000135 in in Google en dan zie je dat het een wereldomvattend probleem is, met sp2 neem je een zeer groot risico. In Amerika zou je een vette schade- claim kunnen indienen, want ik ben vooralsnog uitermate belangrijke gegevens kwijt, maar Bill (grote)-Gaatjes zal er wel voor zijn ingedekt.

Heeft trouwens iemand een oplossing om toch in de install schermen te komen????????? heellllll belangrijk voor mij op dit moment.

Na het installeren van service pack 2 heb ik nu 2 pc's te formateren want één foute boel.
Zelfs herstelpunt werkte niet meer.
Ik kon nog maar één ding doen : formateren.

Aiiiiiii, als je de klos bent met deze naar mijn gevoel wel heel waardeloze sp2 update dan kun je op een ongelooflijke manier de klos zijn. Zie bovenstaande posting. En je zal maar geen back-up hebben ( eigen schult dikke bult en wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten, dat wel, maar toch) Ik kon pas weer wat met de HD nadat ik hem op mijn privé computer had aangesloten en de sp2 er af heb kunnen krijgen, volgens windows voorschriften. Toen kon ik weer op de HD komen, maar daarna functioneerden enkele progs niet meer, en bij about van IE (moest je ook weer installeren!!! volgens een Windows protocol) stond dus nog steeds de SP2 versie vermeld.

Als sp2 op de achtergrond de veiligheid verhoogd ok maar dat betwijfel ik ten zeerste. Met de zichtbare en instelbare progs ....nou slechter ben ik ze niet tegen gekomen, dus uitschakelen die handel en gewoon doorgaan met de echte progs waar je wel wat aan hebt.
En dan die fokking popups ter waarschuwing, waar kan je die **** in hemelsnaam uitschakelen?
Ik krijg bijv. steeds de mededeling dat mijn computer niet beveiligd is en dan *** je toch ook niet meer. Wat een gevaarlijke update dat sp2 en wat een amateurisme ivg tot de huidige beschikbare progs. Zo detecteert Win Kaspersky niet!! Als je inschakelt alles zelf te doen komt die **** toch weer aankakken.

En het allerergste is: Ik geloof dat we toch mogen spreken van een meerderheid van computergebruikers die gewoon verwachten dat dit ding werk en er verder geen verstand hebben of willen hebben....DIE??? die zijn echt volledig de klos.......dat wil je niet weten.

Moest ik toch even kwijt en dit zal wel weer een draadje van een paar meter worden naar mijn voorgevoel..

Je zal overigens wel veroordeeld worden tot het installeren van sp2 want anders zullen in de nabije toekomst sommige progs niet werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan