service || web.conf || machine.conf || server... fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

GustaafDeTweede

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Gegroet,

ik probeer men site online te krijgen maar zit met een fout die ik kennelijk niet opgelost krijg :confused:

Foutmelding:
Security Exception

Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy. To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.

Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Net.WebPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.

Source Error:
[No relevant source lines]​

Situatie:
Site met 2 services, elke service haalt data uit SQLdb (die online staat)​

Getest:
Alles werkt zolang ik men site zelf locaal draai (services & dbs staan online) vanaf ik dan men site zelf online plaats en er naar toe surf krijg k bovenstaande foutmelding.
heb al geprobeerd in men web.conf bestand het trustLevel mee te geven en een eigen policy aan te maken maar tevergeefs.​

na vele uren testen en zoeken ben ik op zoek naar een nieuwe kijk op de zaak, hopelijk kunnen jullie me helpen

je zult iets meer over je infrastructuur moeten vertellen, Windows, Linux, webserver? PhP, .NET, etc.

euhm, windows, VS 2008 (en SQL server voor DB aan te passen) heb ier ook IIS manager staan.
ik denk dat de fout zit bij het oproepen van functies in men service of bij het oproepen van men service zelf.
voor de rest weet k niet goed wat relevant is maar mocht je nog iets willen weten, just ask

Laatst bewerkt:
mss ben je iets met volgende extra foutmelding:
[SecurityException: Request for the permission of type 'System.Net.WebPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.]
System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) +7596735
System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) +275
Database.ServiceSoap.GetAllTags(GetAllTagsRequest request) +0
Database.ServiceSoapClient.Database.ServiceSoap.GetAllTags(GetAllTagsRequest request) in App_WebReferences.uawypz2i.0.cs:3299
Database.ServiceSoapClient.GetAllTags() in App_WebReferences.uawypz2i.0.cs:3305
ASP.global_asax.Application_Start(Object sender, EventArgs e)​

Oplossing:

heb ier ondertussen de oplossing gevonden, voor mochten er mensen het zelfde probleem hebben:

in u web.config bestand:

<Security> ... </Security> volledig wissen (mss niet helemaal nodig, maar uit pure frustratie toch maar gedaan ;) )

Dan voeg je onder <system.web> het volgende toe:

<system.web>
<trust level="Full" />
<customErrors mode="Off"/>​

Vriendelijke groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan