Setup kan het bestand ..... niet kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosch3n

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Berichten
15
windows 7 en windows xp

Beste meneer/mevrouw,

Eerst mijn computer specs:
- Asus Rampage Formula mb
- Intel Core 2 Quad Q9550 cpu
- Ati Radeon HD4750x2
- Corsair geheugen 2x2gb 1066mhz.
- een aantal hardeschijven , waarvan een velociraptor 10k rpm waar windows op staat.
Ik heb 4 of 5 hardeschijven met sata (2x 1TB, 300gb, 150gb velociraptor) en 1tje met IDE (120gb)

Ik zit sinds 2 dagen met een gecrashte computer. Ok, nou geef ik eerst mijn verhaal.
Het begon allemaal tijdens het spelen van world of warcraft. Ik spelen, computer maakt rare beelden en crasht met een blue screen of death. BSOD.
Ik kreeg er daarna nog veel meer met o.a.
Check video adapters
page_fault_in_nonpaged_area.
memory_management
bad_pool_caller
PFN_LIST_Corrupt
etcetera...
Deze fouten kreeg ik niet allemaal tegelijk of achter elkaar. maar kreeg er een aantal tijdens het proberen opnieuw installeren van windows 7...

Nu heb ik op advies van een computer expert , 1 geheugen balkje eruit gehaald, zodat ik op 2 gb geheugen draai, en ik heb alle hardeschijfen los gekoppeld op eentje na, me hoofdhardeschijf de velociraptor 150gb.

Momenteel ben ik bezig met het installeren van windows xp via cd en via usb stick. Met beide methoden kom ik niet verder bij het kopieren van de bestanden.
Heb ook een andere hardeschijf aangesloten en daarop geprobeerd windows xp te installeren, maar tevergeefs, krijg telkens dezelfde foutmelding dat:

setup kan het bestand .... niet kopieren.

Ik heb daarvoor ook via dos (via r drukken tijdens de installatie om in de herstelconsole te komen). een chkdsk c: en d: uitgevoerd, waarin de ene keer stond:

het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

en de andere keer dat er geen fouten waren.

Ook heb ik voordat ik de hardeschijf formateerde , al in een vroeg stadium, waarin ik nog maar 1 BSOD had gekregen, me computer herstelt naar een eerdere periode waarin hij het nog wel deed. Dat werkte niet, kon alleen in de veilige modus komen. Van daaruit kon ik deze computer wel openen maar kreeg ik geen overzicht meer van de hardeschijven. Daarna kreeg ik een fout met : windows verkenner kan niet worden opgestart. of iets dergelijks.

Zelf denk ik dat de hardeschijf of het moederbord is overleden. Maar hoe kom ik hier achter? En is er nog een methode om windows te installeren?

de cd of dvd schoonmaken gedaan, hielp ook niet.

Met vriendelijke groet,

Stefan
 
Ok, ik heb wel redelijk wat ervaring met WD-schijven, maar nog niet met het model VelociRaptor.

Laten we zaken eerst eens logischerwijze scheiden:

De genoemde BSoD's:

  • page_fault_in_nonpaged_area.
  • memory_management
  • bad_pool_caller
  • PFN_LIST_Corrupt


Zijn specifiek voor geheugenproblemen, meestal veroorzaakt door stuurprogramma's welke op illegale geheugen-locaties proberen te lezen c.q. schrijven. Dat kan zowel computer-als video-RAM betreffen.

Deze meldingen zijn specifiek voor een hardeschijf die defect is of geraakt:

  • setup kan het bestand .... niet kopieren.
  • het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.


Ok, die schijf kan je met de door de fabrikant geleverde gereedschappen controleren:

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=612&sid=2&lang=en

Extended test uitvoeren, afsluitcode anders dan 0x0 = onherstelbaar.
Write zeros to drive kan soms de hardeschijf repareren, na voltooid & herstart opnieuw Extended test voor uitsluitsel, indien dan nog geen 0x0: Einde oefening. Lukt het wel, dan is de hardeschijf hoe dan ook nooit meer betrouwbaar!

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=612&sid=18&lang=en

Idem, maar voor oudere modellen (model nummer ACxxx inplaats van WDxxx)

http://support.wdc.com/product/download.asp?wdc_lang=nl&fid=wdsfVelociRaptor

Hoofdpagina WDC Support.

Deze gereedschappen staan ook op de Hiren's Boot CD (HBCD) onder HarddiskTools.
 
Laatst bewerkt:
Beste TheKnight,

Bedankt voor je antwoord, hopelijk kan ik hiermee iets.

Logisch dat je even de zaken hebt gescheiden.

Hoe kan ik het beste deze dlgdiag_5_20.zip laden via dos? Ik heb geen diskette drive, alleen een cd-rom drive en usb stick.

Zou ik misschien de bestanden ook kunnen laden via usb stick?

Ik ga het proberen.. je krijgt vandaag nog van mij het antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik heb nu dlgdiag5.exe (de bestanden in een zip op een cd gezet).
Ik heb nu via een usb stick windows xp setup geladen en heb vervolgens "R" gedrukt om in dos te komen.
Daar heb ik e: gedrukt om in de cd schijf te komen.
vervolgens dlgdiag5.exe gedrukt. maar dan krijg ik het volgende:

De opdracht wordt niet herkend, typ HELP voor een lijst met ondersteunde opdrachten.

Vervolgens klik ik op HELP en krijg dan alle commands die zijn toegestaan , waar ik niks aan heb.

Hoe moet ik deze bestanden laden? Zonder diskette drive?
..o wacht ik heb misschien een bootable CD nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok,de.zip op een CD zetten heeft dus geen zin,sorry:

Jemoet dus een opstartbare Dos-CD (waarop de de .exe staat die je dan kan uitvoeren) maken. Of een idem USB-stick.

Sorry, handleidingen genoeg: Voor mij is hetmidden in de nacht. Nacht...

Mananana...
 
Hallo

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb nu een .iso van windows xp geopend met WinISO, van hieruit heb ik de bestanden toegevoegd aan de .iso. Ik heb vervolgens de boel gebrand , en windows werkt inderdaad, met opstarten, maar ik kan niet in de recovery console komen (R).

Dat scherm slaat de windows setup (blauwe schermen) gewoon over, hij gaat direct naar de partities van me WD velociraptor.

Dus dit heeft ook niet geholpen.

Ik heb 1 of 2 handleidingen geprobeerd via google, maar het heeft tot nu toe niet geholpen.

Ik laat je weten als ik meer weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Opgelost:

Nieuwe 2gb ddr2 erin gezet en de computer doet het weer vlekkeloos.

Bedankt allen.

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan