Setup maken - programma met database

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een programma gemaakt dat gebruik maakt van een database.
Nu wilde ik er een setup voor maken, maar niet in visual basic zelf omdat ik dat niet echt prettig vind. Ik heb wel een ander programma om een setup mee te maken (Inno Setup) en daarbij had ik voor de setup de .exe, de database zelf en de logfile van de database toegevoegd.

Maar als ik het programmaatje nu op een andere computer installeer, dat komt hij met een foutmelding. Wat precies weet ik nu niet maar dat zal ik later posten.

Weet iemand hoe ik mijn setup/programma zo kan instellen dat het nog gewoon werkt als ik het op een andere computer installeer??

Alvast bedankt!

PS: Ik dacht dat dit het juiste forum zou zijn om dit te posten, als dat niet zo is, graag een correctie!

HI MartinJM
ik denk dat je moet zorgen dat alles wat er in je bin debug staat in je setup moet staan.
En als je met een database werkt moet ook de computer waar je het programma opzet Microsoft .NET Framework hebben.
Bij mij werkt dit altijd goed.
Maar ik gebruik wel een ander setupprogramma. (Qsetup)

Wat bedoel je met "alles wat er in je bin debug staat", want als het goed is Heeft het toch niet alles wat daarin staat nodig om te werken???

Op de andere computer staat ook het .NET Framework, dus dat is het niet...

Thx voor de snelle reactie!:thumb:

En ook Microsoft SQL Server Database File (SqlClient)
in de setup van vb wordt dit meegenomen laat andes de foutmelding eens zien

Ik denk dat het de SQL server is/was...

Want ik heb het op nog een andere computer geprobeerd, daar werkte het eerst niet, en na een update van de SQL server werkte het wel.

Ik weet (nog) niet of het op alle computers met SQL server 2008 nu ook werkt, maar dat probeer ik nog ff.

Thx voor de hulp!:thumb:

Geen dank graag gedaan de meeste pc hebben geen SQL server.
vandaar het probleem met programmas met database wel kan je in je setup zorgen dat hij wordt geinstalleerd.

sucses

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan