setup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Berichten
161
Hoi,

Heb vorig jaar een progje geschreven in VB6.
Nu wil ik hiervan een Setup maken via de 'Package and Deployment Wizard'.
Hij doet alles.
Daarna installeer ik het progje (via de setup)
Maar als ik dan het programma wil opstarten krijg ik volgende fout: "Automation error"
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.
 
misschien iets fout gegaan met inpakken

werkt het proggie wel zonder wizard?

zo ja

gebruik je hetzelfde OS (kan het aan liggen)
 
Het progje is geschreven op Win98 platform.
Als ik vanuit VB een exe aanmaak doet ie het wel.
Maar een onafhankelijke setup doet het nergens (ook niet in Win98)

Heb ook al zitten zoeken op het net en daar zegt men dat bij het maken van de setup de msado25.tlb weggelaten mag worden en vervangen door mdac_typ.exe.
Maar dit schijnt in mijn geval dus ook niet te helpen.

Groetjes
 
Probeer dit eens.

Hoi Daveke,

Probeer eens de files stdole2, stdole32, oleaut32, olepro32 en oleout32 op je
windows\system32-directory handmatig te zetten.

Je schreef, dat de 'Package and Deployment Wizard' alles doet.

Nou, dit is niet altijd het geval hoor.

Groetjes,

Dennis.
 
hmm, bij het maken van de setup zegt hij steeds dat stdole32 in use is.
Ik klik dan op negeren
Maar ik krijg nog steeds dezefde foutmelding

groetjes
 
Dat bestand moet er wel zijn.

Zorg ervoor dat ms-word, ms-excel, ms-access en eventueel nog andere ms-office
pakketten niet in gebruik zijn wanneer je de 'Package and Deployment Wizard' gaat
uitvoeren.

Ik neem aan, voordat je de 'Package and Deployment Wizard' gaat uitvoeren je
VB-programma wel goed werkt, daarom moet het bestand oleaut32.dll wel in je
systeem aanwezig zijn. Het bestand bevindt zich in de windows\system32 directory.

Groetjes,

Dennis.
 
Noppes
Het werkt nog altijd niet. Krijg steeds dezelfde fout ( zie foto)
Heb ook al in veilige modus geprobeerd, maar steeds dezefde fout

Heleeeeep:confused:
 
joehoe
Heeft er dan niemand een oplossing voor dit f...ing probleem?????
 
Run-Time error '-2147467259(80004005)'
Automation error

Deze fout geeft ie zowel in Win98, WINXP als in WIN2000
 
Zie niet zo direct een oplossing staan.
Toch bedankt voor de moeite
Miljaar toch, ik moet dit progje ergens gaan installeren en die rommel werkt nie.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeep
 
- is 't een groot bestand?
- zou je wellicht een screenshot kunnen maken
(tsja, wellicht verduidelijkt 't wat)
 
Graag je .DEP file hier plaatsen.

Joehoe..........

Zou je de wizard nog een keer willen uitvoeren, maar dan als package type
"Dependency File" te selecteren i.p.v. "Standard Setup Package" en ook alle
standaard gegevens v.d. wizard ongemoeid te laten?

Er wordt dan, Wanneer je met de wizard klaar bent, een file met de naam
"jouw_programmanaam.DEP" aangemaakt. Zou je dan de gegevens die daar in staan hier
willen deponeren?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Dennis.
 
JKoelman,

Waarvan had je een screenshot willen hebben ???

Dennis90,

Dit is wat eruit komt


[Version]
Version=1.0.0.0

[Eindwerk.exe <0009>]
Dest=$(AppPath)
Date=7/03/2004
Time=23:18
Version=1.0.0.0
CABFilename=Eindwerk.CAB
CABINFFile=Eindwerk.INF
Uses1=msvbvm60.dll
Uses2=oleaut32.dll
Uses3=olepro32.dll
Uses4=asycfilt.dll
Uses5=stdole2.tlb
Uses6=COMCAT.DLL
Uses7=msdxm.ocx
Uses8=msado25.tlb
Uses9=DAO2535.TLB
Uses10=MSCOMCTL.OCX
Uses11=Comdlg32.ocx
Uses12=MSINET.OCX
Uses13=MSMAPI32.OCX
Uses14=MSMASK32.OCX
Uses15=MCI32.OCX
Uses16=TABCTL32.OCX
Uses17=COMCT332.OCX
Uses18=mscomct2.ocx
Uses19=COMCT232.OCX
Uses20=wmp.dll
Uses21=Xvoice.dll
Uses22=stdole32.tlb

[msdxm.ocx <0009>]
Dest=$(WinSysPath)
Date=18/09/2003
Time=13:27
Version=6.4.9.1128

[msado25.tlb <0009>]
Dest=$(WinSysPath)
Date=7/09/2001
Time=11:00
Version=2.70.7713.0

[wmp.dll <0009>]
Dest=$(WinSysPath)
Date=17/09/2003
Time=01:25
Version=9.0.0.3075

[Xvoice.dll <0009>]
Dest=$(WinSysPath)
Date=12/01/1999
Time=15:19
Version=4.0.4.2512

[stdole32.tlb <0009>]
Dest=$(WinSysPath)
Date=7/09/2001
Time=11:00
Version=2.10.3027.1
 
Hallo Daveke,

Hebben al die platforms waarvan het programma niet werkt de bestanden msado25.tlb en DAO2535.TLB wel?
Zo nee, plaats ze dan alsnog handmatig in de windows\system32 directory.

Lukt het nog niet, kijk dan of de bestanden gdi32.dll en msvcrt.dll wel er zijn.

Mocht dit alles niet baten, dan zou je je .vbp bestand en toebehoren hier ter downloading
(voel je je niet verplicht) moeten aanbieden.

Ik zal dan verder voor jou kijken.

Groetjes,

Dennis.

P.S. Zal niet te vlug iets beloven, heb het zo druk. Maar doe wel mijn best.
 
Geplaatst door daveke
JKoelman,

Waarvan had je een screenshot willen hebben ???

van die melding, maar goed wellicht een tikkie overbodig. (ach zag ook een link staan, waar ze het over mdac hebben)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan