setup probleem windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
als ik het volgende intyp in dos: r:\win98\setup dan zegt hij:not ready reading drive R met eronder: abort, retry fail? steek ik hem in de andere cd-romdrive, zegt hij: bad command or file name. de schijf heb ik met fdisk geformatteerd. wat doe ik verkeerd?

kheb alle letters geprobeert, maar er baat niets:( kan dit met een slegte cd-rom te maken hebben?

nja, maar op deze computer(niet degene waar dus geinstalleerd moet worden) kan ik hem wel lezen, installeren probeer ik niet, maar kan hem wel lezen in deze computer dus hij moet wel goed zijn

Het lijkt erop dat de drivers voor je cd-rom-station niet geladen worden.
Download dit bestand en pak het uit.
Kopiëer alle bestanden (34 stuks) naar een lege, geformatteerde diskette.
Start daarmee op en geef achter de A: prompt de opdracht r:\win98\setup.exe.

Guus.

Laatst bewerkt:
schijf heb ik met fdisk geformatteerd

Schijf formateer je niet met fdisk, hiermee maak je partities aan, en daarna moet je hem na opnieuw opgestart te hebben vanaf de win98 opstart disk formateren anders zal een nieuwe installatie nooit lukken.

nja, kheb het gevonden: de cd was tog slegt: ik dacht om hem eens te kopieeren, maar hij zei dat na een tijdje dat hij bepaalde bronbestanden niet kon lezen:( ik ben hem nu aan het downloaden(600 mb:confused: lijkt mij beetje veel, hoop dat het werkt) en anders zal ik eens moeten rondzoeken naar een nieuwe schijf, maar of ik die nog ergens kan vinden...

hoewel het zal misschien tog lukken, ben bezig met iets...(khaal de twee bestanden die hij niet wil doen eruit: het zijn drivers, hoogstwaarschijnlijk heb ik ze tog niet nodig, of wel?) ben nu bezig aan het branden

Laatst bewerkt:
en ja hoor, ik kan installeren:D(kmoet wel ff opnieuw beginnen, bij mijn eerste installatie moest ik ff wennen aan windows 98:confused: wat zijn we tog verwend met xp hé:p ik mis 13 gigabyte op een schijf van 14.2 en ik vind schijfbeheer neit, voorzover die er is) maar zal es ff opnieuw formatteren, het is nu tog het geschikte moment ervoor(lekker regenweertje:p)

Misschien heb je hier ook nog wat aan.
Download in ieder geval die update en programma's die in het begin genoemd worden.
Daardoor kun je SpywareBlaster en antivirus/firewall installeren voordat je internet opgaat.
Na installatie van Win98 heb je nl. Internet Explorer 4 en als je daarmee onbeschermd internet opgaat, zit je computer zo weer vol spyware.
Aan het eind staan nog wat tips om je computer optimaal te beveiligen, op te schonen en de prestaties te verbeteren.
In de bijlage de Word-versie.

Guus.

Laatst bewerkt:
ik heb de hele installatie adhv jou handleiding gevolg;) ik zit dit trouwens vanaf mijn nieuwe installatie te typen. hoewel er bij mij 1 ding niet werkte bij fdisk: jij zei dat je de volledige schijf als primair moest doen, maaar bij mij werkt dit niet:confused: oja: is dit normaal dat bij windows 98 de muziek schokt?(het is dezelfde pc als waarvan ik altijd met xp mee werk, bij mijn systeem de athlon)

Geplaatst door skelle
is dit normaal dat bij windows 98 de muziek schokt
Niet als dat de hele tijd zo is.
Op mijn oude, niet zo snelle computer - zie knop Systeem - hapert de muziek soms heel even als ik een programma als Dreamweaver of Paint Shop Pro opstart, maar verder wordt muziek normaal afgespeeld.
Ik zou ook niet weten waar dat aan ligt. :(

Guus.

Geplaatst door skelle
ik mis 13 gigabyte op een schijf van 14.2
Geplaatst door skelle
hoewel er bij mij 1 ding niet werkte bij fdisk: jij zei dat je de volledige schijf als primair moest doen, maaar bij mij werkt dit niet:confused:
Heb je alle partities wel verwijderd?
Is deze schijf ooit geformatteerd als NTSF i.p.v. FAT?
In dat geval zul je helaas opnieuw moeten beginnen en als je dan met FDISK de partities verwijdert, zul je met optie 4 (Een niet-DOS-partitie verwijderen) moeten beginnen:

1. Primaire partitie verwijderen
2. Uitgebreide partitie verwijderen
3. Logische stations in de uitgebreide partitie verwijderen
4. Een niet-DOS-partitie verwijderen

Voer daarna opties 3, 2 en 1 uit.

Guus.

heb jij het dan over 98 of xp? xp-gebruikers(zoals ik ook op deze pc:p) beseffen niet hoe verwend ze zijn. alles gaat vloeiend daar op, loopt nooit vast... en tog zijn we nog niet tevreden:p als ik strax weer es overschakel naar xp zal ik ff moeten wennen aan de snelheid!!(windows 98 2 minuten opstart clean en xp 1 minuut: 3 maand geinstalleerd)

hij is idd vroeger ooit es voor xp en dus ntfs geformatteerd:confused: nu heb ik 10 gigabyte en mis ik dus 4,2, kzal es kijken wat hij nu is...FAT32 dus. kan ik niet op een andere manier die 4,2 trughalen?

Geplaatst door skelle
heb jij het dan over 98 of xp?
Windows 98SE - en dat draait bij mij als een zonnetje.
Maar zoals je onder Systeem kunt zien is het ding 6 jaar oud, dus het heeft zo zijn beperkingen.
Maar binnen die beperkingen ben ik dik tevreden met de prestaties.

Guus.

Geplaatst door skelle
hij is idd vroeger ooit es voor xp en dus ntfs geformatteerd
Dan zou ik even opnieuw partitioneren en formatteren en die non-DOS-partitie verwijderen.
Als je dan verder die handleiding volgt, draait jouw systeem straks ook als een zonnetje. :)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan