Setup start wanneer ik printer aanzet of wil printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo.

Sinds april 2011 hebben wij een nieuwe pc, Windows 7 64 bits. Wij hadden al een lange tijd terug een goedwerkende printer. Een HP Photosmart C4180 All-in-One.
Op onze vorige pc, een Windows XP, werkte alles perfect. Echter op deze pc is er al een tijdje een probleem. Meestal (niet altijd, maar meestal wel) als ik wil printen en ik zet de printer aan, dan gaat het nog goed. Maar als ik wil printen, dan begint het HP setup programma, de software van de printer te installeren, echter zijn alle drivers al lang geïnstalleerd, ik klik dat allemaal weg, en dan start het HP Soloution Center op. (Iets wat bij de printer hoort). Dan kan ik nog steeds niet printen, nu moet ik steeds naar afdruktaken gaan, en daar staat steeds "De printer offline gebruiken". Als ik dat uitvink, dan pas begint de printer alles normaal af te printen. Als ik de printer uitzet, en dan diezelfde dag terug aan, komen de setup programma's niet meer, maar dan moet ik nog steeds het vinkje weghalen van Offline printer gebruiken.

HP heeft Windows 7 drivers gemaakt, en de printer word ook goed herkent. Alleen is het raar dat het setup programma steeds terug komt.

Het de printer word ook gedeeld via de pc in het netwerk.
 
Treedt dit probleem zowel lokaal (printen vanuit W7) als via het netwerk?
 
Goh, dat vind ik moeilijk te zeggen, omdat de printer zeker niet dagelijks gebruikt word.

Maar daarnet treedde het probleem op, tijdens het printen via het netwerk. De 2e keer printen via het netwerk, gaat dan weer wel goed
 
Vanuit welke windows print je dan? XP?
Zo ja, heb je op je W7 machine ook XP drivers geïnstalleerd voor de printer?
 
Hoi,
deïnstalleer de printer en installeer de printer eens opnieuw. Vorige keer kan er wat fout zijn gegaan, setup niet goed afgerond o.i.d.
Of probeer de installatie bij te werken d.m.v. de cd-rom. Die optie is aanwezig op de installatieschijf (herstellen o.i.d.).
 
Laatst bewerkt:
Dat was ik vergeten te melden, ik heb al enkele keren alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, helaas helpt dat niet.

De cd-rom gebruik ik liever niet omdat de printer uit het XP tijdperk komt, dus daar staan geen Windows 7 drivers op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan